Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1094031

Percepcija vlastite vrijednosti kao partnera i sklonost ogovaranju potencijalnih suparnika u ljubavnoj vezi


Kelam, Maja
Percepcija vlastite vrijednosti kao partnera i sklonost ogovaranju potencijalnih suparnika u ljubavnoj vezi, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zadar, Hrvatska


CROSBI ID: 1094031 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Percepcija vlastite vrijednosti kao partnera i sklonost ogovaranju potencijalnih suparnika u ljubavnoj vezi
(Self-perceived mate value and tendency to gossip about potential rival in a romantic relationship)

Autori
Kelam, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za psihologiju

Mjesto
Zadar, Hrvatska

Datum
05.10

Godina
2018

Stranica
76

Mentor
Ćubela Adorić, Vera

Ključne riječi
ljubavne veze, percepcija vlastite uspješnosti kao partnera, percepcija vlastite vrijednosti kao partnera, percepcija vrijednosti suparnika kao partnera, iniciranje udvaranja, sklonost ogovaranju
(romantic relationships, self-perceived mating succes, self-perceived mate value, perceived rival's mate value, initiation of courtship, tendency to gossip)

Sažetak
Prema nalazima istraživanja autora Massar, Buunk i Rempt (2011), percepcija vlastite vrijednosti kao partnera ima medijatorsku ulogu u odnosu dobi žena i njihove sklonosti ogovaranju potencijalnih suparnica u ljubavnoj vezi. Međutim, malo se zna o odnosu spola, identiteta inicijatora udvaranja izvan ljubavnog odnosa i percepcije vlastite vrijednosti kao partnera sa sklonošću ogovaranju potencijalnih suparnika u ljubavnoj vezi. Iz tog razloga, cilj istraživanja prikazanog u ovom radu je bio ispitati odnos spola, identiteta inicijatora udvaranja i percepcije vlastite vrijednosti kao partnera sa sklonošću ogovaranju potencijalnih suparnika u ljubavnoj vezi. Provedeno istraživanje je kombinacija kvazieksperimentalnog i korelacijskog nacrta na prigodnom uzorku od 323 studenta Sveučilišta u Zadru, koji su dali svoje procjene na mjerama percepcije vlastite relativne uspješnosti kao partnera, percepcije vlastite vrijednosti kao partnera, percepcije vrijednosti suparnika kao partnera te na mjerama sklonosti ogovaranju. Osim latentne strukture mjera percepcije vlastite relativne uspješnosti kao partnera, percepcije vlastite vrijednosti kao partnera, percepcije vrijednosti suparnika kao partnera te mjera sklonosti ogovaranju, analizirane su njihove međusobne korelacije, kao i razlike prema spolu ispitanika i identitetu inicijatora udvaranja (potencijalni partner ili potencijalni suparnik). Analiza korelacija između rezultata na mjerama percepcije vlastite relativne uspješnosti kao partnera, percepcije vlastite vrijednosti kao partnera, percepcije vrijednosti suparnika kao partnera i rezultata na mjerama sklonosti ogovaranju, pokazala je da su mjere percepcije vlastite relativne uspješnosti kao partnera, vlastite vrijednosti kao partnera i vrijednosti suparnika kao partnera povezane s mjerama sklonosti ogovaranju. Konkretno, mjere percepcije vlastite vrijednosti i mjere percepcije vlastite relativne uspješnosti su pozitivno povezane s mjerama sklonosti ogovaranju, a mjera percepcije vrijednosti suparnika je negativno povezana s mjerom sklonosti ogovaranju. Istovremeno, korelacijske analize pokazale su da su percepcija vlastite vrijednosti kao partnera i percepcija vlastite relativne uspješnosti kao partnera pozitivno povezane, dok iste mjere nisu povezane s mjerom percepcije vrijednosti suparnika. Muški sudionici u istraživanju prikazanom u ovom radu pokazali su veću sklonost ogovaranju kad percipiraju suparnika u ljubavnoj vezi u odnosu na sudionice. Utvrđeno je i da ženske sudionici percipiraju vlastitu unutarnju atraktivnost većom u odnosu na sudionike. Konačno, pokazalo se da se vrijednost suparnika procjenjuje nižom kad suparnik inicira udvaranje, no nisu utvrđene razlike u sklonosti ogovaranju s obzirom na identitet osobe koja inicira udvaranje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Vera Ćubela Adorić (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Kelam, Maja
Percepcija vlastite vrijednosti kao partnera i sklonost ogovaranju potencijalnih suparnika u ljubavnoj vezi, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zadar, Hrvatska
Kelam, M. (2018) 'Percepcija vlastite vrijednosti kao partnera i sklonost ogovaranju potencijalnih suparnika u ljubavnoj vezi', diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zadar, Hrvatska.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kelam, Maja}, year = {2018}, pages = {76}, keywords = {ljubavne veze, percepcija vlastite uspje\v{s}nosti kao partnera, percepcija vlastite vrijednosti kao partnera, percepcija vrijednosti suparnika kao partnera, iniciranje udvaranja, sklonost ogovaranju}, title = {Percepcija vlastite vrijednosti kao partnera i sklonost ogovaranju potencijalnih suparnika u ljubavnoj vezi}, keyword = {ljubavne veze, percepcija vlastite uspje\v{s}nosti kao partnera, percepcija vlastite vrijednosti kao partnera, percepcija vrijednosti suparnika kao partnera, iniciranje udvaranja, sklonost ogovaranju}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kelam, Maja}, year = {2018}, pages = {76}, keywords = {romantic relationships, self-perceived mating succes, self-perceived mate value, perceived rival's mate value, initiation of courtship, tendency to gossip}, title = {Self-perceived mate value and tendency to gossip about potential rival in a romantic relationship}, keyword = {romantic relationships, self-perceived mating succes, self-perceived mate value, perceived rival's mate value, initiation of courtship, tendency to gossip}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font