Pregled bibliografske jedinice broj: 1094028
Dođi kraljevstvo tvoje
Dođi kraljevstvo tvoje // Svjetlo riječi, 22 (2004), 252; 12-13 (nije recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 1094028 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dođi kraljevstvo tvoje
(Thy kingdom come)
Autori
Lujić, Božo
Izvornik
Svjetlo riječi (1512-6986) 22
(2004), 252;
12-13
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Molitva Gospodnja ; prošnja ; Isus ; učenici ; evanđelisti ; bibličari ; čovjek ; Božja vladavina ; spasenje ; život
(The Lord's Prayer ; begging ; Jesus ; students ; evangelists ; biblical scholars ; man ; God's rule ; salvation ; life)
Sažetak
Moleći svakodnevno Očenaš, upućujemo središnju prošnju Ocu: Dođi kraljevstvo tvoje! Pritom ne razmišljamo što bi to trebalo značiti i što mi zapravo molimo od Boga. Uz svu kritičnost biblijskih stručnjaka koji često posvuda vide ruku prerađivača, oni se ipak slažu da Molitva Gospodnja seže do Isusa koji je svoje učenike podučio kako će se moliti. Gospodnja je molitva sačuvana u dva oblika kod dvojice evanđelista: u Mateja (6, 9b-13) i Luke (11, 2b-4), a nalazi se i u Didahe (8, 2-3), poznatom djelu otačke književnosti s početka 2. stoljeća. Lukina verzija sadrži pet, a Matejeva ima sedam prošnji, a i jedna i druga oslanjaju se na zaziv Oče, koji se odnosi na Boga. Treća i sedma prošnja kod Mateja su vjerojatno nadodane kao neka vrsta tumačenja prethodnih. Općenito vlada uvjerenje među biblijskim stručnjacima da je kraći Lukin oblik Gospodnje molitve izvorniji, jer je teško pretpostaviti da bi se netko usudio dokinuti izvorne prošnje koje bi sezale do samoga Isusa. Božje kraljevstvo dolazi bez čovjekovih zasluga i utjecaja, dakle iz Božje slobode, ono djeluje i ide svome kraju bez bitnoga čovjekova zauzimanja. Pa ipak, i čovjek ima u tomu određenu ulogu. Ono što čovjek treba učiniti jest zacijelo prihvaćanje te stvarnosti, život u toj stvarnosti i svakodnevna molitva za ostvarivanje Božje vladavine među ljudima. Božja volja ne može biti ništa drugo nego volja koja uključuje Božju vladavinu ljubavi, praštanja i dobrote kao temeljnu snagu kako božanske tako i ljudske stvarnosti. No Božja vladavina znači istodobno i spasenje za čovjeka, jer ga oslobađa od njega samoga i svega onoga što čovjek u svojoj zatvorenosti čini misleći često kako stvara sebi prostor života.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija