Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1093871

Profili ciljnih orijentacija i strategije samoregulacije motivacije kod studenata nastavničkih studija


Pahljina - Reinić, Rosanda; Rončević Zubković, Barbara; Kolić - Vehovec, Svjetlana; Bažon, Martina
Profili ciljnih orijentacija i strategije samoregulacije motivacije kod studenata nastavničkih studija // 22. Dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar, 2020. str. 133-133 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1093871 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Profili ciljnih orijentacija i strategije samoregulacije motivacije kod studenata nastavničkih studija
(Goal orientation profiles and motivation self- regulation strategies among students oriented on teaching studies)

Autori
Pahljina - Reinić, Rosanda ; Rončević Zubković, Barbara ; Kolić - Vehovec, Svjetlana ; Bažon, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
22. Dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina - Zadar, 2020, 133-133

Skup
22. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.10.2020. - 03.10.2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
motivacija ; samoregulacija ; ciljne orijentacije ; profili ciljnih orijentacija
(motivation ; self-regulation ; goal orientation ; goal orientation profiles)

Sažetak
Izučavanje većeg broja specifičnih strategija koje učenici i studenti koriste kako bi održali ili pospješili zalaganje i ustrajnost u učenju, odnosno regulirali razinu vlastite motivacije omogućuje uvid u relativne razlike u učestalosti korištenja pojedinih strategija, ali i preciznije ispitivanje odnosa pojedinih strategija regulacije motivacije s drugim aspektima samoreguliranog učenja kao što su ciljne orijentacije (Wolters i Bezon, 2013). Svrha je ovog rada bila ispitati razlike u prosječnim razinama učestalosti korištenja strategija samoregulacije motivacije kod studenata nastavničkih studija koji se razlikuju po strukturi ciljnih orijentacija. Stoga je cilj istraživanja bio i klasificirati studente u homogene grupe na temelju profila ciljnih orijentacija. Istraživanje je provedeno na uzorku studenata nastavničkih studija Filozofskog fakulteta u Rijeci (N=231) primjenom upitnika. Analizom latentnih profila identificirane su tri grupe studenata različitih profila ciljnih orijentacija: dominantno orijentirani na učenje (32, 1%), prosječni (61, 7%) i dominantno orijentirani na uspjeh i izvedbu (6, 3%). Utvrđeno je da studenti različitih profila podjednako koriste strategije usmjerene na organizaciju motivacijski poticajnog okruženja i samopotkrepljivanje. Međutim, u usporedbi s grupama studenata koji su dominantno orijentirani na učenje te na uspjeh i izvedbu, najbrojnija skupina studenata, većinom prosječnih razina na svim ciljnim orijentacijama, značajno rijeđe koristi strategije koje su usmjerene na regulaciju intrinzične motivacije (regulacija vrijednosti, situacijskog interesa i cljeva učenja). Studenti koji su primarno usmjereni na učenje, u usporedbi sa studentima koji su dominantno orijentirani na uspjeh i izvedbu, češće koriste strategije regulacije vrijednosti i situacijskog interesa. Dobiveni rezultati pokazuju da je na temelju ciljnih orijentacija moguće predviđati vrste strategija regulacije motivacije koje će studenti koristiti te da su upravo oni studenti koji su orijentirani na učenje općenito skloniji koristiti strategije usmjerene na regulaciju i povećanje vlastite motivacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada www.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Pahljina - Reinić, Rosanda; Rončević Zubković, Barbara; Kolić - Vehovec, Svjetlana; Bažon, Martina
Profili ciljnih orijentacija i strategije samoregulacije motivacije kod studenata nastavničkih studija // 22. Dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar, 2020. str. 133-133 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
Pahljina - Reinić, R., Rončević Zubković, B., Kolić - Vehovec, S. & Bažon, M. (2020) Profili ciljnih orijentacija i strategije samoregulacije motivacije kod studenata nastavničkih studija. U: Burić, I., Banai, B., Macuka, I., Šimić, N., Tokić, A. & Vidaković, M. (ur.)22. Dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Pahljina - Reini\'{c}, Rosanda and Ron\v{c}evi\'{c} Zubkovi\'{c}, Barbara and Koli\'{c} - Vehovec, Svjetlana and Ba\v{z}on, Martina}, year = {2020}, pages = {133-133}, keywords = {motivacija, samoregulacija, ciljne orijentacije, profili ciljnih orijentacija}, title = {Profili ciljnih orijentacija i strategije samoregulacije motivacije kod studenata nastavni\v{c}kih studija}, keyword = {motivacija, samoregulacija, ciljne orijentacije, profili ciljnih orijentacija}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Pahljina - Reini\'{c}, Rosanda and Ron\v{c}evi\'{c} Zubkovi\'{c}, Barbara and Koli\'{c} - Vehovec, Svjetlana and Ba\v{z}on, Martina}, year = {2020}, pages = {133-133}, keywords = {motivation, self-regulation, goal orientation, goal orientation profiles}, title = {Goal orientation profiles and motivation self- regulation strategies among students oriented on teaching studies}, keyword = {motivation, self-regulation, goal orientation, goal orientation profiles}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font