Pregled bibliografske jedinice broj: 1093871
Profili ciljnih orijentacija i strategije samoregulacije motivacije kod studenata nastavničkih studija
Profili ciljnih orijentacija i strategije samoregulacije motivacije kod studenata nastavničkih studija // 22. Dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar, 2020. str. 133-133 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1093871 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profili ciljnih orijentacija i strategije
samoregulacije motivacije kod studenata
nastavničkih studija
(Goal orientation profiles and motivation self-
regulation strategies among students oriented on
teaching studies)
Autori
Pahljina - Reinić, Rosanda ; Rončević Zubković, Barbara ; Kolić - Vehovec, Svjetlana ; Bažon, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
22. Dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka
/ Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina - Zadar, 2020, 133-133
Skup
22. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.10.2020. - 03.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
motivacija ; samoregulacija ; ciljne orijentacije ; profili ciljnih orijentacija
(motivation ; self-regulation ; goal orientation ; goal orientation profiles)
Sažetak
Izučavanje većeg broja specifičnih strategija koje učenici i studenti koriste kako bi održali ili pospješili zalaganje i ustrajnost u učenju, odnosno regulirali razinu vlastite motivacije omogućuje uvid u relativne razlike u učestalosti korištenja pojedinih strategija, ali i preciznije ispitivanje odnosa pojedinih strategija regulacije motivacije s drugim aspektima samoreguliranog učenja kao što su ciljne orijentacije (Wolters i Bezon, 2013). Svrha je ovog rada bila ispitati razlike u prosječnim razinama učestalosti korištenja strategija samoregulacije motivacije kod studenata nastavničkih studija koji se razlikuju po strukturi ciljnih orijentacija. Stoga je cilj istraživanja bio i klasificirati studente u homogene grupe na temelju profila ciljnih orijentacija. Istraživanje je provedeno na uzorku studenata nastavničkih studija Filozofskog fakulteta u Rijeci (N=231) primjenom upitnika. Analizom latentnih profila identificirane su tri grupe studenata različitih profila ciljnih orijentacija: dominantno orijentirani na učenje (32, 1%), prosječni (61, 7%) i dominantno orijentirani na uspjeh i izvedbu (6, 3%). Utvrđeno je da studenti različitih profila podjednako koriste strategije usmjerene na organizaciju motivacijski poticajnog okruženja i samopotkrepljivanje. Međutim, u usporedbi s grupama studenata koji su dominantno orijentirani na učenje te na uspjeh i izvedbu, najbrojnija skupina studenata, većinom prosječnih razina na svim ciljnim orijentacijama, značajno rijeđe koristi strategije koje su usmjerene na regulaciju intrinzične motivacije (regulacija vrijednosti, situacijskog interesa i cljeva učenja). Studenti koji su primarno usmjereni na učenje, u usporedbi sa studentima koji su dominantno orijentirani na uspjeh i izvedbu, češće koriste strategije regulacije vrijednosti i situacijskog interesa. Dobiveni rezultati pokazuju da je na temelju ciljnih orijentacija moguće predviđati vrste strategija regulacije motivacije koje će studenti koristiti te da su upravo oni studenti koji su orijentirani na učenje općenito skloniji koristiti strategije usmjerene na regulaciju i povećanje vlastite motivacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Rosanda Pahljina-Reinić
(autor)
Svjetlana Kolić-Vehovec
(autor)
Barbara Rončević Zubković
(autor)
Martina Bažon
(autor)