Pregled bibliografske jedinice broj: 1093650
Usporedba europske i azijske odgojno obrazovne tradicije i njihova važnost u suvremenom kontekstu
Usporedba europske i azijske odgojno obrazovne tradicije i njihova važnost u suvremenom kontekstu // Godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva
Zagreb, Hrvatska, 2019. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 1093650 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba europske i azijske odgojno obrazovne tradicije i njihova važnost u suvremenom kontekstu
(Comparison of European and Asian educational traditions and their importance in the contemporary context)
Autori
Jurčević, Ružica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
Godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.12.2019. - 14.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
odgoj, obrazovanje, konfucijanizam, humanizam, vrijednosti, neoliberalizam
(Education, Confucianism, Humanism, Values, Noliberalism)
Sažetak
Prevladavajuće ekonomske ideologije koje su ušle u područje visokog odgoja i obrazovanja u posljednjih nekoliko desetljeća poremetile su dugu tradiciju takozvanih humanističkih ideala i vrijednosti. To je rezultiralo pomakom s učenja per se prema učenju za tržište rada, čime je naglasak stavljen na tehničko-funkcionalnu dimenziju obrazovanja kojom se zanemaruje pojedinac i njegov razvoj. Dok mnoga europska sveučilišta pozdravljaju neoliberalnu paradigmu u poučavanju i učenju, u azijskim zemljama posljednjih godina dolazi do oživljavanja tradicionalnog konfucijanskog koncepta odgoja i obrazovanja kao odgovora na hiperspecijalizaciju visokog obrazovanja. Pokušavajući istražiti odnos između humanističkih i neoliberalnih pristupa sveučilištu, ovaj će se rad fokusirati na prikaz europske i azijske (konfucijanske) tradicije odgoja i obrazovanja, na sličnosti i razlike te načine na koji su institucionalizirane, i to kako bi se ukazalo na važnost rekonstitucije humanističkih vrijednosti u odgoju i obrazovanju u sve više neoliberalno orijentiranom svijetu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb