Pregled bibliografske jedinice broj: 1093623
Demokracija - izazov suvremenoj školi
Demokracija - izazov suvremenoj školi // Međunarodni znanstveno-stručni simpozij 14. dani Mate Demarina: Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja / Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 111-118
CROSBI ID: 1093623 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Demokracija - izazov suvremenoj školi
(Democracy - A Challenge to Contemporary School)
Autori
Jurčević, Ružica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Međunarodni znanstveno-stručni simpozij 14. dani Mate Demarina: Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja
Urednik/ci
Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2014
Raspon stranica
111-118
ISBN
978-953-7210-72-4
Ključne riječi
demokracija, obrazovanje, aktivno građanstvo, suvremena škola
(democracy, education, active citizenship, school)
Sažetak
Demokracija zahtijeva aktivne i odgovorne građane koji će znati sudjelovati u kulturnom, gospodarskom, političkom i društvenom životu zajednice i koji će moći adekvatno odgovoriti na probleme u zajednici. Stvaranje takvog društva odvija se posredstvom obrazovanja, čime ono postaje temeljno sredstvo razvijanja demokracije. Sukladno tome, odgojno-obrazovne ustanove postaju mjesto pripreme za aktivno sudjelovanje u zajednici, prenoseći znanje i razvijajući potrebne vještine kako bi učenici postali savjesni, zainteresirani i brižni građani, odnosno aktivni i odgovorni članovi demokratskog društva. U radu se raspravlja o izazovima koje taj proces donosi suvremenom školskom sustavu. Propituje se uloga škole u stvaranju demokracije i demokratski odgovornog građanina te se postavlja pitanje nužnosti demokracije u nastavnom procesu. Zaključuje se kako je potrebno razviti nov model obrazovanja koji će omogućavati sustavno, sadržajno, teorijsko i praktično učenje te prakticiranje demokracije kroz duh i odnose unutar samih odgojno-obrazovnih ustanova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija