Pregled bibliografske jedinice broj: 1093577
Pravo učenika na sudjelovanje u nastavi
Pravo učenika na sudjelovanje u nastavi // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse / Maleš, Dubravka ; Širanović, Ana ; Višnjić Jevtić, Adrijana (ur.).
Zagreb: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; OMEP Hrvatska, 2017. str. 152-161
CROSBI ID: 1093577 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pravo učenika na sudjelovanje u nastavi
(The right of students to participate in class)
Autori
Jurčević, Ružica ; Bobaš, Željka ; Mašić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse
Urednik/ci
Maleš, Dubravka ; Širanović, Ana ; Višnjić Jevtić, Adrijana
Izdavač
Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; OMEP Hrvatska
Grad
Zagreb
Godina
2017
Raspon stranica
152-161
ISBN
978-953-175-661-7
Ključne riječi
pravo učenika, sudjelovanje, Konvencija, obrazovanje, nastava, demokracija
(rights, participation, Convention, education, democracy)
Sažetak
Pravo učenika na sudjelovanje u nastavi temelj je demokratizacije nastavnog procesa i cjelokupnog odgojno-obrazovnog sustava. Uključivanje učenika u sve razine nastavnog procesa pridonosi ne samo ostvarivanju njihovih participativnih prava, već vodi značajnijem pomaku prema partnerskom i suradničkom odnosu učenika i nastavnika te kvalitetnijem odgoju i obrazovanju. Usprkos tome, istraživanja u tom području i dalje su rijetka i nedostatna za izgradnju koherentnijeg sustava spoznaja. Sukladno tome, cilj ovog rada jest istražiti u kojoj mjeri je pravo učenika na sudjelovanje u nastavi zastupljeno u osnovnim školama u Hrvatskoj te tako pokušati doprinijeti razvijanju svijesti o ovoj problematici. Istraživanje je provedeno u području školske pedagogije s ciljem utvrđivanja stavova učenika o uživanju njihovih prava na sudjelovanje u osnovnim etapama nastavnog procesa (planiranje i pripremanje, izvedba, vođenje i vrednovanje). Obuhvaćen je uzorak od 210 učenika četvrtih i osmih razreda u tri osnovne škole u Sisačko-moslavačkoj županiji. Rezultati istraživanja pokazali su da se prava učenika na sudjelovanje u nastavi samo djelomično ostvaruju i to najčešće u fazi pripreme i planiranja nastavnog procesa, a najrjeđe u procesu vrednovanja ostvarenih aktivnosti i napretka. Rezultati ovog istraživanja mogu poslužiti za stvaranje analitičke podloge za unaprjeđenje znanja o pravima djece, ali i za daljnje promišljanje o ulozi odgojno-obrazovnih ustanova u podupiranju i jačanju prava koje proizlaze iz Konvencije o pravima djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija