Pregled bibliografske jedinice broj: 1093409
Debata u nastavi stranoga jezika struke
Debata u nastavi stranoga jezika struke // Zbornik radova- Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama
Zagreb, Hrvatska, 2016. str. 193-206 (ostalo, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1093409 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Debata u nastavi stranoga jezika struke
(Debate in LSP classes)
Autori
Radek, Izidora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova- Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama
/ - , 2016, 193-206
Skup
Međunarodna konferencija "Od teorije do prakse u jeziku struke"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.02.2016. - 20.02.2016
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
debata, metoda učenja, komunikacija, argumentacija, kritičko razmišljanje
(debate, active learning, communication, motivation, argumentation)
Sažetak
Debata je formalizirana rasprava u kojoj afirmacijska ekipa brani, tj. zastupa, a negirajuća ekipa osporava, tj. pobija unaprijed zadanu tezu. Jedna od uloga debate je njezina upotreba kao metode za učenje. Aktivno učenje omogućava studentima da rade individualno i u timu, samostalno istražuju, razvijaju komunikacijske i govorničke vještine, kritički razmišljaju i grade argumente. Komunikacija je svrha i bit nastave stranoga jezika struke te temelj za kasniji uspjeh u profesionalnoj sredini. Debata je izrazito zahtjevna metoda u pripremi i izvedbi, ali koristi od njezine povremene primjene na nastavi su mnogostruke. Studenti često nisu zainteresirani ili nemaju hrabrosti sudjelovati u komunikaciji, ali kada se fokus prebaci na natjecateljsku raspravu o nekoj aktualnoj temi vezanoj za struku, oni mnogo motiviranije pristupaju nastavi. Korištenje ove metode pretpostavlja određene rezultate, a oni podrazumijevaju razvoj kritičkoga razmišljanja, učenje kvalitetne argumentacije i timskog rada te ponavljanje vokabulara određenoga područja. Teza odabrana za nastavni sat ponavlja gradivo obrađenoga područja, a na studentima je da sami artikuliraju sadržaje. Kvaliteta te aktivnosti uvelike ovise o pripremi i zbog toga zahtijeva mnogo vremena i individualnoga te timskoga rada. Polazi se od pretpostavke da debata nudi studentima slabijega znanja stranoga jezika mogućnost aktivnijeg uključivanja u raspravu. U radu se prezentira debata kao metoda, način na koji se izvode pripreme i provedba, te jedan prikaz iz prakse kao potvrdu teze da ova metoda poboljšava rezultate učenja, sposobnost analize problema, posredno razvija i svijest o važnosti rasprave oko određenih tema, ali i samosvijest i ophođenje s pozitivnom ili negativnom kritikom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
MUP, Policijska akademija "Prvi hrvatski redarstvenik", Veleučilište kriminalistike i javne sigurnosti
Profili:
Izidora Radek
(autor)