Pregled bibliografske jedinice broj: 1093351
Nada u budućnost? Stavovi budućih učitelja prema temeljnim vrijednostima Nacionalnog okvirnog kurikuluma i prema odgoju i obrazovanju
Nada u budućnost? Stavovi budućih učitelja prema temeljnim vrijednostima Nacionalnog okvirnog kurikuluma i prema odgoju i obrazovanju // Školski vjesnik: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 69 (2020), 1; 133-152 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1093351 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nada u budućnost? Stavovi budućih učitelja prema
temeljnim vrijednostima Nacionalnog okvirnog
kurikuluma i prema odgoju i obrazovanju
(Hope for the future? The future teachers'
attitudes towards the core values of the national
curriculum framework and towards education system)
Autori
Cerinski, Tomislav
Izvornik
Školski vjesnik: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (0037-654X) 69
(2020), 1;
133-152
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nastavnici ; studenti ; škola ; učitelji
(teachers ; students ; school)
Sažetak
Sažetak: Krajem zimskog semestra akademske godine 2018./2019. ispitani su stavovi studenata diplomskih studija Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu (PMF), nastavnički smjerovi fizike (PMF-F) i Učiteljskog fakulteta (UF), odsjek Čakovec (N=151) prema temeljnim vrijednostima Nacionalnog okvirnog kurikuluma (NOK) te prema odgoju i obrazovanju. Korišteni su „Upitnik o stavovima prema vrijednostima kao temeljnim sastavnicama Nacionalnog okvirnog kurikuluma“ i „Upitnik o stavovima studenata prema odgoju i obrazovanju“. Cilj istraživanja bio je ispitati postoje li razlike između studenata UF-a i PMF-F-a u stavovima o vrijednostima NOK-u te u stavovima o odgoju i obrazovanju. Utvrđena je značajna razlika u stavovima prema identitetu, solidarnosti, odgovornosti i partnerstvu učenika i učitelja (studenti UF-a procjenjuju više vrijednosti, ali isto tako i općenito sve studentice), dok razlika u stavovima prema znanju i prema nastavnom procesu i atmosferi nije utvrđena. Više od 90 % studenata UF-a istaknulo je da planira graditi karijeru u obrazovnom sustavu, dok je isto istaknulo manje od 50 % studenata PMF-F-a. Dobiveni rezultati potiču daljnja istraživanja stavova studenata i razloga smanjenog interesa studenata nastavničkog smjera fizike za rad u odgojno-obrazovnom sustavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)