Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1093351

Nada u budućnost? Stavovi budućih učitelja prema temeljnim vrijednostima Nacionalnog okvirnog kurikuluma i prema odgoju i obrazovanju


Cerinski, Tomislav
Nada u budućnost? Stavovi budućih učitelja prema temeljnim vrijednostima Nacionalnog okvirnog kurikuluma i prema odgoju i obrazovanju // Školski vjesnik: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 69 (2020), 1; 133-152 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1093351 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nada u budućnost? Stavovi budućih učitelja prema temeljnim vrijednostima Nacionalnog okvirnog kurikuluma i prema odgoju i obrazovanju
(Hope for the future? The future teachers' attitudes towards the core values of the national curriculum framework and towards education system)

Autori
Cerinski, Tomislav

Izvornik
Školski vjesnik: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (0037-654X) 69 (2020), 1; 133-152

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
nastavnici ; studenti ; škola ; učitelji
(teachers ; students ; school)

Sažetak
Sažetak: Krajem zimskog semestra akademske godine 2018./2019. ispitani su stavovi studenata diplomskih studija Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu (PMF), nastavnički smjerovi fizike (PMF-F) i Učiteljskog fakulteta (UF), odsjek Čakovec (N=151) prema temeljnim vrijednostima Nacionalnog okvirnog kurikuluma (NOK) te prema odgoju i obrazovanju. Korišteni su „Upitnik o stavovima prema vrijednostima kao temeljnim sastavnicama Nacionalnog okvirnog kurikuluma“ i „Upitnik o stavovima studenata prema odgoju i obrazovanju“. Cilj istraživanja bio je ispitati postoje li razlike između studenata UF-a i PMF-F-a u stavovima o vrijednostima NOK-u te u stavovima o odgoju i obrazovanju. Utvrđena je značajna razlika u stavovima prema identitetu, solidarnosti, odgovornosti i partnerstvu učenika i učitelja (studenti UF-a procjenjuju više vrijednosti, ali isto tako i općenito sve studentice), dok razlika u stavovima prema znanju i prema nastavnom procesu i atmosferi nije utvrđena. Više od 90 % studenata UF-a istaknulo je da planira graditi karijeru u obrazovnom sustavu, dok je isto istaknulo manje od 50 % studenata PMF-F-a. Dobiveni rezultati potiču daljnja istraživanja stavova studenata i razloga smanjenog interesa studenata nastavničkog smjera fizike za rad u odgojno-obrazovnom sustavu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Tomislav Cerinski (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

skolskivjesnik.ffst.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Cerinski, Tomislav
Nada u budućnost? Stavovi budućih učitelja prema temeljnim vrijednostima Nacionalnog okvirnog kurikuluma i prema odgoju i obrazovanju // Školski vjesnik: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 69 (2020), 1; 133-152 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Cerinski, T. (2020) Nada u budućnost? Stavovi budućih učitelja prema temeljnim vrijednostima Nacionalnog okvirnog kurikuluma i prema odgoju i obrazovanju. Školski vjesnik: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 69 (1), 133-152.
@article{article, author = {Cerinski, Tomislav}, year = {2020}, pages = {133-152}, keywords = {nastavnici, studenti, \v{s}kola, u\v{c}itelji}, journal = {\v{S}kolski vjesnik: \v{c}asopis za pedagogijsku teoriju i praksu}, volume = {69}, number = {1}, issn = {0037-654X}, title = {Nada u budu\'{c}nost? Stavovi budu\'{c}ih u\v{c}itelja prema temeljnim vrijednostima Nacionalnog okvirnog kurikuluma i prema odgoju i obrazovanju}, keyword = {nastavnici, studenti, \v{s}kola, u\v{c}itelji} }
@article{article, author = {Cerinski, Tomislav}, year = {2020}, pages = {133-152}, keywords = {teachers, students, school}, journal = {\v{S}kolski vjesnik: \v{c}asopis za pedagogijsku teoriju i praksu}, volume = {69}, number = {1}, issn = {0037-654X}, title = {Hope for the future? The future teachers' attitudes towards the core values of the national curriculum framework and towards education system}, keyword = {teachers, students, school} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font