Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1093169

Razredni odjel kao referentna točka stavova i uvjerenja učenika u nastavi matematike


Horvat, Z.
Razredni odjel kao referentna točka stavova i uvjerenja učenika u nastavi matematike // Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO / Kolar Billege, M. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 177-178 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 1093169 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razredni odjel kao referentna točka stavova i uvjerenja učenika u nastavi matematike
(Mathematics class as the reference point of students' attitudes and beliefs in mathematics learning and teaching)

Autori
Horvat, Z.

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO / Kolar Billege, M. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 177-178

ISBN
978-953-8115-65-3

Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
akademsko samopoimanje ; nastava matematike ; pedagoško savjetovanje ; stavovi i uvjerenja učenika
(academic self-concept ; mathematics class ; pedagogical counselling ; students' attitudes and beliefs)

Sažetak
Područje stavova i uvjerenja učenika u nastavi matematike se u praksi dominantno povezuje s uspjehom učenika i obiteljskim čimbenicima. Međutim, u zadnjih tridesetak godina se pojačano razmatra akademsko samopoimanje te kako se oblikuje percepcija akademske samoefikasnosti učenika u okvirima razrednog odjela. Među najutjecajnijim teorijama u tom području je „Big Fish in Little Pond Effect“ (skr. BFLPE) (Marsh, 1984) koju su brojni istraživači diljem svijeta potvrdili na velikim i reprezentativnim uzorcima te time otvorili mnoga nova pitanja i izazove koji se pokazuju naročito značajnim za nastavu matematike. U tom je području istraživanja glavni cilj odrediti na koji način motivacija i uvjerenja učenika ovise od socijalnih usporedbi vršnjaka te kakav je njihov utjecaj na svekolika uvjerenja i vrijednosni sustav učenika koji ima u kontekstu nastave matematike. Prema toj teoriji prosječno postignuće učenika negativno utječe na akademsko samopoimanje učenika pa se kao temeljni izazov pokazuje kako omogućiti većem broju učenika da se ostvare kroz odgojno-obrazovni sustav. Drugim riječima, učenik prosječnog školskog uspjeha među vršnjacima u razrednom odjelu iznadprosječnog uspjeha može početi smatrati matematiku manje važnom, korisnom ili pak manje zanimljivom, jer se kroz nastavu matematike suočava s nizom negativnih emocija s kojima se teško nosi (Wigfield i Eccles, 2000). Tako će primjerice učenici iz nekog objektivno manje zahtjevnog odgojno-obrazovnog usmjerenja neke srednje strukovne škole često imati više samopouzdanja te pozitivnih stavova i uvjerenja u kontekstu nekog (ili više) akademskog(ih) područja negoli njihovi vršnjaci podjednakih kapaciteta i znanja koji pohađaju objektivno zahtjevnije odgojno-obrazovne programe. Kako u hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu nedostaje istraživanja BFLPE teorije za nastavu matematike, cilj ovog rada jest prikazati relevantnu literaturu, teorijsku utemeljenost te specifičnost i važnost ovog fenomena za matematičko obrazovanje. Autor opisuje kako se u različitim razrednim ozračjima osnovnih i srednjih škola ovaj fenomen razvija te kako u nastavi matematike isti ima utjecaje širih okvira i posljedice većih razmjera nego u drugim predmetnim područjima. Zaključno ističe kako bi suvremena nastava matematike u centru svojih intencija trebala imati pedagoški razgovor i savjetovanje kao okosnicu poticajnog i ohrabrujućeg razrednog ozračja koje je nužno kako učenicima ne bi bile uskraćene obrazovne aspiracije i perspektive koje su u skladu s njihovim potencijalima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zoran Horvat (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Horvat, Z.
Razredni odjel kao referentna točka stavova i uvjerenja učenika u nastavi matematike // Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO / Kolar Billege, M. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 177-178 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
Horvat, Z. (2019) Razredni odjel kao referentna točka stavova i uvjerenja učenika u nastavi matematike. U: Kolar Billege, M. (ur.)Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO.
@article{article, author = {Horvat, Z.}, editor = {Kolar Billege, M.}, year = {2019}, pages = {177-178}, keywords = {akademsko samopoimanje, nastava matematike, pedago\v{s}ko savjetovanje, stavovi i uvjerenja u\v{c}enika}, isbn = {978-953-8115-65-3}, title = {Razredni odjel kao referentna to\v{c}ka stavova i uvjerenja u\v{c}enika u nastavi matematike}, keyword = {akademsko samopoimanje, nastava matematike, pedago\v{s}ko savjetovanje, stavovi i uvjerenja u\v{c}enika}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Horvat, Z.}, editor = {Kolar Billege, M.}, year = {2019}, pages = {177-178}, keywords = {academic self-concept, mathematics class, pedagogical counselling, students' attitudes and beliefs}, isbn = {978-953-8115-65-3}, title = {Mathematics class as the reference point of students' attitudes and beliefs in mathematics learning and teaching}, keyword = {academic self-concept, mathematics class, pedagogical counselling, students' attitudes and beliefs}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font