Pregled bibliografske jedinice broj: 1093164
Didaktičko-metodičke kompetencije nastavnika matematike
Didaktičko-metodičke kompetencije nastavnika matematike, 2019., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1093164 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Didaktičko-metodičke kompetencije nastavnika matematike
(Didactic-methodical competencies
of mathematics teachers)
Autori
Horvat, Z.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.12
Godina
2019
Stranica
348
Mentor
Prof. dr. sc. Kolak, Ante
Ključne riječi
matematičko obrazovanje, kompetencije nastavnika, uvjerenja i samoprocjene nastavnika
(mathematics education, teacher competencies, teachers' beliefs and self assessments)
Sažetak
Raširenost izazova i zahtjeva nastave matematike u obrazovnim sustavima diljem svijeta dovela je do afirmacije novog interdisciplinarnog znanstvenog područja koje se u široj znanstvenoj zajednici navodi kao „Matematičko obrazovanje“ (eng. Mathematics Education). Pored sadržaja supstratne znanosti, izazovi suvremene nastave matematike predmet su interesa stručnjaka različitih profila (pedagoga, psihologa, sociologa, antropologa, komunikologa i sl.) što implicira kompleksnost zahtjeva koji predstoje predmetnim metodikama i didaktikama čiji položaj i klasifikacija u sustavno-znanstvenom sistematskom poretku nisu razjašnjeni u znanstvenoj zajednici. Specifičnost zahtjeva nastave matematike pokazuje se kao izazov visokog prioriteta suvremenih obrazovnih sustava. Glavni ciljevi tog područja su obrazovanje nastavnika matematike, unapređenje kvalitete nastave matematike te jačanje znanstveno-istraživačkog potencijala u području matematičkog obrazovanja. U nastojanjima da se učenicima pruži suvremena i kvalitetna nastava matematike, nužno je razmatrati zastupljenost pedagoških i didaktičko-metodičkih sadržaja u obrazovanju nastavnika te usklađenost obrazovnih standarda s nastavnim planovima i programima. U suvremenom društvu mnogobrojnih trendova kompetencije nastavnika matematike moraju se sagledavati u okviru šireg društvenog i obrazovno-političkog konteksta unutar kojeg promatramo i cjelokupno matematičko obrazovanje, a polazište u nastavi mora biti usmjereno na učenike, ali i čimbenike koji utječu na razvoj njihovih vještina i sposobnosti te odgojnih vrijednosti koje pritom stječu. Pritom treba koristiti suvremene didaktičke pristupe te ih prilagođavati s obzirom na specifičnosti učenja i poučavanja matematike te s obzirom na znanja, umijeća i sposobnosti nastavnika koja su u najiziravnijoj vezi s učenjem učenika. Razumijevanje pojedinačnih uvjerenja, stavova i postupaka nastavnika, koje čine učinkovitu nastavu matematike, suštinski su izazov i prioritet matematičkog obrazovanja te su stoga osnova istraživačkih interesa, kao i refleksije osobnih praktičnih iskustava i djelovanja nastavnika usmjerenih na unaprjeđivanje odgojno-obrazovne prakse.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)