Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1093131

Diskalkulija u nastavi matematike


Horvat, Z.
Diskalkulija u nastavi matematike // DIDACTIC CHALLENGES III Didactic Retrospective and Perspective WHERE/HOW DO WE GO FROM HERE? / Peko, A., Ivanuš Grmek, M., Delcheva Dizdarevikj, J. (ur.).
Osijek: Sveučilište Osijek, FOOZOS, HAZU- Centar za znanstveni rad u Vinkovcima, 2020. str. 540-551 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 1093131 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Diskalkulija u nastavi matematike
(Dyscalculia in mathematics class)

Autori
Horvat, Z.

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
DIDACTIC CHALLENGES III Didactic Retrospective and Perspective WHERE/HOW DO WE GO FROM HERE? / Peko, A., Ivanuš Grmek, M., Delcheva Dizdarevikj, J. - Osijek : Sveučilište Osijek, FOOZOS, HAZU- Centar za znanstveni rad u Vinkovcima, 2020, 540-551

ISBN
978-953-6965-96-0

Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
razvojna diskalkulija, teškoće i poremećaji učenja, osjećaj za broj, detekcija i tretman učenika s diskalkulijom
(dyscalculia, learning disabilities and disorders, number sense, detection and treatment of children with dyscalculia)

Sažetak
Nastava matematike i područje matematičkog obrazovanja obiluju raznovrsnim izazovima koji se u ovo vrijeme globalnih promjena i svekolikih obrazovnih politika čine sve više nedostižnima. Diskalkulija se u literaturi najčešće navodi kao djelomičan poremećaj procesa usvajanja matematike, koji se može pojavljivati u svim ili samo određenim područjima matematike, ali dominantno se radi o aritmetici. Učenik s diskalkulijom može napredovati u usvajanju matematičkih sadržaja, ali sporije od svojih vršnjaka. Obzirom da su učenici s diskalkulijom prosječne ili iznadprosječne inteligencije bitno je razumjeti kako njihov napredak u matematici nije u skladu s njihovim kognitivnim sposobnostima, što je među glavnim indikatorima pri detekciji diskalkuličnih učenika. Međutim, u praksi svjedočimo velikom nesrazmjeru pojavnosti diskalkulije kod učenika i broja učenika koje smo u sustavu odgoja i obrazovanja prepoznali kao takve. Poznato je kako diskalkulija uglavnom dolazi kao sekundaran poremećaj uz disleksiju i disgrafiju koje praksa ipak češće prepoznaje i više podupire, a utvrđena je podjednaka učestalost pojavnosti triju navedenih poremećaja u djece školske dobi. Autor u ovom radu daje pregled recentne literature o simptomima, detekciji i tretmanu diskalkulije u praksi. Tu se izdvajaju standardizirani testovi čitanja, pisanja i matematičkih vještina, te naposljetku pedagoški pristup koji je individualiziran prema svakom učeniku, jer diskalkulija kao poremećaj učenja može varirati po težini, intenzitetu, kao i prisutnosti pojedinih simptoma. Zaključno ističe kako je u našem odgojno-obrazovnom sustavu diskalkulija prilično zapostavljena te kako je nužno osvijestiti odgovornost za učenike koji često odustaju od školovanja iz razloga što nismo uočili njihove potencijale i prepoznali njihove potrebe.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zoran Horvat (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

didactic-challenges0.webnode.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Horvat, Z.
Diskalkulija u nastavi matematike // DIDACTIC CHALLENGES III Didactic Retrospective and Perspective WHERE/HOW DO WE GO FROM HERE? / Peko, A., Ivanuš Grmek, M., Delcheva Dizdarevikj, J. (ur.).
Osijek: Sveučilište Osijek, FOOZOS, HAZU- Centar za znanstveni rad u Vinkovcima, 2020. str. 540-551 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Horvat, Z. (2020) Diskalkulija u nastavi matematike. U: Peko, A., Ivanuš Grmek, M., Delcheva Dizdarevikj, J. (ur.)DIDACTIC CHALLENGES III Didactic Retrospective and Perspective WHERE/HOW DO WE GO FROM HERE?.
@article{article, author = {Horvat, Z.}, year = {2020}, pages = {540-551}, keywords = {razvojna diskalkulija, te\v{s}ko\'{c}e i poreme\'{c}aji u\v{c}enja, osje\'{c}aj za broj, detekcija i tretman u\v{c}enika s diskalkulijom}, isbn = {978-953-6965-96-0}, title = {Diskalkulija u nastavi matematike}, keyword = {razvojna diskalkulija, te\v{s}ko\'{c}e i poreme\'{c}aji u\v{c}enja, osje\'{c}aj za broj, detekcija i tretman u\v{c}enika s diskalkulijom}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Osijek, FOOZOS, HAZU- Centar za znanstveni rad u Vinkovcima}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Horvat, Z.}, year = {2020}, pages = {540-551}, keywords = {dyscalculia, learning disabilities and disorders, number sense, detection and treatment of children with dyscalculia}, isbn = {978-953-6965-96-0}, title = {Dyscalculia in mathematics class}, keyword = {dyscalculia, learning disabilities and disorders, number sense, detection and treatment of children with dyscalculia}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Osijek, FOOZOS, HAZU- Centar za znanstveni rad u Vinkovcima}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font