Pregled bibliografske jedinice broj: 1093131
Diskalkulija u nastavi matematike
Diskalkulija u nastavi matematike // DIDACTIC CHALLENGES III Didactic Retrospective and Perspective WHERE/HOW DO WE GO FROM HERE? / Peko, A., Ivanuš Grmek, M., Delcheva Dizdarevikj, J. (ur.).
Osijek: Sveučilište Osijek, FOOZOS, HAZU- Centar za znanstveni rad u Vinkovcima, 2020. str. 540-551 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1093131 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Diskalkulija u nastavi matematike
(Dyscalculia in mathematics class)
Autori
Horvat, Z.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
DIDACTIC CHALLENGES III Didactic Retrospective and Perspective WHERE/HOW DO WE GO FROM HERE?
/ Peko, A., Ivanuš Grmek, M., Delcheva Dizdarevikj, J. - Osijek : Sveučilište Osijek, FOOZOS, HAZU- Centar za znanstveni rad u Vinkovcima, 2020, 540-551
ISBN
978-953-6965-96-0
Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
razvojna diskalkulija, teškoće i poremećaji učenja, osjećaj za broj, detekcija i tretman učenika s diskalkulijom
(dyscalculia, learning disabilities and disorders, number sense, detection and treatment of children with dyscalculia)
Sažetak
Nastava matematike i područje matematičkog obrazovanja obiluju raznovrsnim izazovima koji se u ovo vrijeme globalnih promjena i svekolikih obrazovnih politika čine sve više nedostižnima. Diskalkulija se u literaturi najčešće navodi kao djelomičan poremećaj procesa usvajanja matematike, koji se može pojavljivati u svim ili samo određenim područjima matematike, ali dominantno se radi o aritmetici. Učenik s diskalkulijom može napredovati u usvajanju matematičkih sadržaja, ali sporije od svojih vršnjaka. Obzirom da su učenici s diskalkulijom prosječne ili iznadprosječne inteligencije bitno je razumjeti kako njihov napredak u matematici nije u skladu s njihovim kognitivnim sposobnostima, što je među glavnim indikatorima pri detekciji diskalkuličnih učenika. Međutim, u praksi svjedočimo velikom nesrazmjeru pojavnosti diskalkulije kod učenika i broja učenika koje smo u sustavu odgoja i obrazovanja prepoznali kao takve. Poznato je kako diskalkulija uglavnom dolazi kao sekundaran poremećaj uz disleksiju i disgrafiju koje praksa ipak češće prepoznaje i više podupire, a utvrđena je podjednaka učestalost pojavnosti triju navedenih poremećaja u djece školske dobi. Autor u ovom radu daje pregled recentne literature o simptomima, detekciji i tretmanu diskalkulije u praksi. Tu se izdvajaju standardizirani testovi čitanja, pisanja i matematičkih vještina, te naposljetku pedagoški pristup koji je individualiziran prema svakom učeniku, jer diskalkulija kao poremećaj učenja može varirati po težini, intenzitetu, kao i prisutnosti pojedinih simptoma. Zaključno ističe kako je u našem odgojno-obrazovnom sustavu diskalkulija prilično zapostavljena te kako je nužno osvijestiti odgovornost za učenike koji često odustaju od školovanja iz razloga što nismo uočili njihove potencijale i prepoznali njihove potrebe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)