Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1093124

Faktorska analiza u istraživanjima odgoja i obrazovanja


Horvat, Z.
Faktorska analiza u istraživanjima odgoja i obrazovanja // Treći kongres pedagoga- Pedagogija u vremenu promjene / Slunjski, E. (ur.).
Zagreb: Element, 2018. str. 41-41 (ostalo, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak)


CROSBI ID: 1093124 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Faktorska analiza u istraživanjima odgoja i obrazovanja
(Factor analysis in educational research)

Autori
Horvat, Z.

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Treći kongres pedagoga- Pedagogija u vremenu promjene / Slunjski, E. - Zagreb : Element, 2018, 41-41

Skup
3. kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem: Pedagogija u vremenu promjene

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.09.2018. - 14.09.2018

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
faktorska analiza, matrična algebra, manifestne i latentne varijable, veličina uzorka, korelacija između varijabli, pouzdanost instrumenta.
(factor analysis, matrix algebra, manifest and latent variables, sample size, correlation, instrument reliability)

Sažetak
U radu su prezentirane i elaborirane specifičnosti primjene faktorske analize u pedagogijskim istraživanjima. Pobliže se opisuju konfirmatorna i eksplorativna faktorska analiza te pretpostavke i polazišta za odabir istih u metodološkom pristupu izradi istraživanja. Sukladno relevantnoj metodološkoj literaturi navodi se optimalan odnos između broja analiziranih varijabli, faktorskih opterećenja i veličine uzorka kako bi se postigla željena statistička značajnost rezultata. Na jednostavnom primjeru se demonstriraju temeljni koraci faktorske analize te evaluacija i eventualno redefiniranje iste. Posebno se prikazuje matrična algebra i pripadajući statističko-matematički postupci koji opisuju kako faktorska analiza funkcionira te na koji način naposljetku interpretirati dobivene rezultate. Autor ističe (potencijalne) nedostatke i ograničenja faktorske analize, što zaključuje smjernicama kojima možemo minimizirati utjecaj greške mjerenja istraživačkog problema kako bi se predmet istraživanja uravnotežio unutar sustava odabranih varijabli.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zoran Horvat (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Horvat, Z.
Faktorska analiza u istraživanjima odgoja i obrazovanja // Treći kongres pedagoga- Pedagogija u vremenu promjene / Slunjski, E. (ur.).
Zagreb: Element, 2018. str. 41-41 (ostalo, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak)
Horvat, Z. (2018) Faktorska analiza u istraživanjima odgoja i obrazovanja. U: Slunjski, E. (ur.)Treći kongres pedagoga- Pedagogija u vremenu promjene.
@article{article, author = {Horvat, Z.}, editor = {Slunjski, E.}, year = {2018}, pages = {41-41}, keywords = {faktorska analiza, matri\v{c}na algebra, manifestne i latentne varijable, veli\v{c}ina uzorka, korelacija izme\dju varijabli, pouzdanost instrumenta.}, title = {Faktorska analiza u istra\v{z}ivanjima odgoja i obrazovanja}, keyword = {faktorska analiza, matri\v{c}na algebra, manifestne i latentne varijable, veli\v{c}ina uzorka, korelacija izme\dju varijabli, pouzdanost instrumenta.}, publisher = {Element}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Horvat, Z.}, editor = {Slunjski, E.}, year = {2018}, pages = {41-41}, keywords = {factor analysis, matrix algebra, manifest and latent variables, sample size, correlation, instrument reliability}, title = {Factor analysis in educational research}, keyword = {factor analysis, matrix algebra, manifest and latent variables, sample size, correlation, instrument reliability}, publisher = {Element}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font