Pregled bibliografske jedinice broj: 1093101
Pedagoške kompetencije nastavnika matematike (predavanje za osnovne i srednje škole)
Pedagoške kompetencije nastavnika matematike (predavanje za osnovne i srednje škole) // Zbornik sažetaka radova (OSMI KONGRES NASTAVNIKA MATEMATIKE) / Soucie, T., Svedrec, R. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo, MZO, Školska knjiga, 2018. str. 72-72 (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1093101 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoške kompetencije nastavnika matematike
(predavanje za osnovne i srednje škole)
(Mathematics teacher pedagogical competencies
(for primary and secondary school teachers))
Autori
Horvat, Z.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik sažetaka radova (OSMI KONGRES NASTAVNIKA MATEMATIKE)
/ Soucie, T., Svedrec, R. - Zagreb : Hrvatsko matematičko društvo, MZO, Školska knjiga, 2018, 72-72
ISBN
978-953-6862-30-6
Skup
8. kongres nastavnika matematika
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 03.07.2018. - 05.07.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
kompetencije nastavnika, kvaliteta nastave, interdisciplinarnost
(teacher competencies, teaching quality, interdisciplinarity)
Sažetak
Autor u ovom radu analizira kompetencijski profil nastavnika matematike s naglaskom na teorijsko određenje i pragmatičnu ulogu pedagoških kompetencija. Specifičnosti suvremene nastave matematike ukazuju na višeslojnost problema s kojima se susreću nastavnici matematike te kako pedagoški kompetentan nastavnik mora posjedovati širok spektar znanja i vještina o nastavi, školi i učenicima. Pregledom relevantnih istraživanja matematičkog obrazovanja autor opisuje distinktivnost pedagoške kompetencije nastavnika matematike te ističe kako su preduvjeti pedagoške osposobljenosti nastavnika ustvari standard izvrsnosti nastavničke profesije. Pritom tvrdi kako se zahtjevnost rada nastavnika matematike ne očituje toliko u pojašnjavanju matematičkih sadržaja, koliko u sposobnosti da učenike suočimo sa samim sadržajima, te da im pomognemo u nadilaženju i/ili otklanjaju poteškoća s kojima se pritom suočavaju. To podrazumijeva: poznavanje kognitivnog funkcioniranja i radnih navika učenika te razvijenosti (pred)matematičkih vještina ; poznavanje i razumijevanje stavova i emocionalnih stanja učenika relevantnih za nastavu matematike ; svijest o razini usvojenosti matematičkih sadržaja svojih učenika. Neizostavno je pritom razmatrati školske, obiteljske i društvene čimbenike iz okoline koji su sastavni, ali ujedno i specifično jedinstveni dio obrazovanja svakog učenika. U završnom dijelu rada autor postavlja prijeko potrebna pitanja i razmatranja o didaktičko-metodičkom oblikovanju nastave koje svaki učitelj i nastavnik matematike mora promišljati kako bi usuglasio svekolike zahtjeve suvremenog obrazovanja i pronašao optimalna rješenja za iste.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)