Pregled bibliografske jedinice broj: 1093082
Problem darovitosti i obrazovanosti- distinktivnost STEM područja i implikacije na odgojno-obrazovnu praksu
Problem darovitosti i obrazovanosti- distinktivnost STEM područja i implikacije na odgojno-obrazovnu praksu // Kvalitativna istraživanja u društvenim naukama: od ličnog iskustva do socijalnih praksi / Džinović, Vladimir, Grbić, Sanja (ur.).
Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2018. str. 136-140 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1093082 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Problem darovitosti i obrazovanosti- distinktivnost STEM područja i implikacije na odgojno-obrazovnu praksu
(Problem of giftedness and education- distinction of STEM field and implication on teaching practices)
Autori
Horvat, Z.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kvalitativna istraživanja u društvenim naukama: od ličnog iskustva do socijalnih praksi
/ Džinović, Vladimir, Grbić, Sanja - Beograd : Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2018, 136-140
ISBN
978-86-7447-141-8
Skup
23. naučna konferencija “Pedagoška istraživanja i školska praksa”
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 23.11.2018. - 24.11.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
emocije i stavovi učenika, STEM, nastava matematike, BFLPE-efekt, odnosi među učenicima.
(students beliefs and emotions, STEM, teaching mathematics, BFLPE effect, relationships between students)
Sažetak
Temeljni cilj ovog rada jest prikazati specifičnosti teme darovitosti i obrazovanosti iz perspektive individualnih osobnih iskustava učenika i nastavnika te predstaviti ideje i potrebu za istraživanjima navedene problematike u području odnosa među učenicima unutar školskih predmeta iz STEM područja. Relativno nova perspektiva ovog problema jest pokazati kako problem darovitosti utječe na ostale učenike u razredu, pa čak i onda kada u razrednom odjelu nema učenika koje bismo svrstali u kategoriju darovitih. U ovom radu će se to pojasniti fenomenom usporedbe i kontrasta među učenicima, što je u istraživanjima nedostatno zastupljeno iako ima značajne implikacije na samopouzdanje i motivaciju učenika. U stranoj je literaturi isto poznato pod nazivom BFLPE (Big Fish Little Pond Effect) što se odnosi na pojedinca koji je postigao značajan rezultat i/ili status, ali u maloj i relativno (ne)važnoj grupi, organizaciji te slijedom toga ima utjecaj na ostale pojedince. Pretpostavke kojima se vode istraživači u dokazivanju ovog fenomena polaze od činjenice kako učenici uspoređuju svoja postignuća s vršnjacima te isto ugrađuju u vlastiti sustav vrijednosti i percepciju vlastite kompetentnosti što dugoročno određuje njihovu motivaciju i odluke vezane za njihovo obrazovanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Interdisciplinarne tehničke znanosti, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)