Pregled bibliografske jedinice broj: 1092988
Značaj potpornih sredstava za samozapošljavanje, kao dijela poslovne okoline za razvoj poduzetničkih aktivnosti u Republici Hrvatskoj
Značaj potpornih sredstava za samozapošljavanje, kao dijela poslovne okoline za razvoj poduzetničkih aktivnosti u Republici Hrvatskoj // U potrazi za zajedničkim nazivnikom - komunikacija, turizam, nacionalna kultura i brend
Zagreb, Hrvatska, 2020. str. 298-315 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1092988 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značaj potpornih sredstava za
samozapošljavanje,
kao dijela poslovne okoline za razvoj
poduzetničkih aktivnosti
u Republici Hrvatskoj
Autori
Zelić, Maja ; Buble, Mario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
U potrazi za zajedničkim nazivnikom - komunikacija, turizam, nacionalna kultura i brend
/ - , 2020, 298-315
Skup
Communication Management Forum 2019: U potrazi za zajedničkim nazivnikom - komunikacija, turizam, nacionalna kultura i brend
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.05.2019. - 11.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
poduzetništvo, informacija, bespovratni poticaji, ekonomija, poslovna okolina
(entrepreneurship, information, grants, economics, business environment)
Sažetak
Poduzetništvo predstavlja osnovni generator ekonomskoga razvoja. Kako su mikro i mala poduzeća nezaobilazan čimbenik kreiranja ekonomske snage i konkurentnih specifičnosti hrvatskoga gospodarstva, može se reći da nedovoljna informiranost potencijalnih „novih” poduzetnika i neadekvatno razvijeno i nepoticajno poslovno okruženje predstavljaju prepreke razvoja poduzetničkih aktivnosti. Cilj ovoga rada je istražiti povezanost spomenutoga poslovnog okruženja, konkretnije informacije o mogućnosti korištenja bespovratnih poticaja HZZ-a te sklonosti upuštanju poduzetnika u nove poduzetničke pothvate. U tom smislu se analiziranjem dostupnih podataka dobivenih putem podataka HZZ-a, Poduzetničkoga inkubatora Klis te provedenom anketom među potencijalnim poduzetnicima istražuju promjene koje nastaju u mikro i malom poduzetništvu uzrokovane informacijama o bespovratnim poticajima HZZ-a, odnosno njihov utjecaj na razvoj lokalne ekonomije. Riječ je o implikacijama koje se manifestiraju u broju novootvorenih tvrtki, pokretanju ekonomskih ciklusa i identifikaciji ključnih faktora pokretanja poslovnih pothvata. U svrhu ostvarenja upravo navedenoga cilja istraživanja, u radu je također prezentiran i model potpore razvoja mikro i maloga poduzetništva temeljen na ocjeni poslovnoga okruženja s jedne strane te načinom sufinanciranja novih poslovnih pothvata s druge strane. Istraživanje se provodi u svrhu dobivanja uvida u trenutačno stanje u korelaciji – informacije, bespovratni poticaji, novi poslovni pothvati. Rezultati istraživanja sugeriraju da informiranost i bespovratni poticaji imaju značajan utjecaj na pokretanje novih poslovnih pothvata i ekonomskih ciklusa. Isti se manifestiraju porastom broja novih mikro i malih poduzeća te poboljšanjem same poduzetničke klime.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoka škola za menadžment i dizajn Aspira, Split