Pregled bibliografske jedinice broj: 1092966
Neki aspekti upotrebe umjetne inteligencije pri stvaranju glazbe
Neki aspekti upotrebe umjetne inteligencije pri stvaranju glazbe // Transhumanizam - kraj čovjeka? Knjižica sažetaka i program skupa / Rupčić Kelam, Darija (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 19-19 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1092966 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neki aspekti upotrebe umjetne inteligencije pri
stvaranju glazbe
(Some aspects of the use of artificial
intelligence in making music)
Autori
Popović, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Transhumanizam - kraj čovjeka? Knjižica sažetaka i program skupa
/ Rupčić Kelam, Darija - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020, 19-19
Skup
Transhumanizam - kraj čovjeka?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 19.11.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
umjetna inteligencija ; skladanje ; glazba ; atribuiranje autorstva
(Artificial Intelligence ; composing ; music ; attribution of authorship)
Sažetak
Glazba je važan dio čovjekove svakodnevice. Čovjek oduvijek manipulira različitim zvukovima kako bi se kreativno izrazio. Umjetna inteligencija pojavila se krajem prošlog stoljeća, a nedugo potom, znanstvenici i umjetnici posvetili su se (između ostalog i) tome da umjetnu inteligenciju pokušaju naučiti glazbenoj kreativnosti. Posljednjih godina ti pokušaji postali su vrlo uspješni, te je danas gotovo nemoguće razlučiti koju glazbu je stvorio čovjek, a koju umjetna inteligencija. S etičkog aspekta ova pojava otvara niz zanimljivih pitanja za raspravu, a za potrebe ovog rada izdvojena su dva: 1. Kako kvaliteta glazbe koju je stvorila umjetna inteligencija u odnosu na kvalitetu glazbe koju je stvorio čovjek utječe na definiciju glazbe kao takve te na definiciju čovjeka kao takvog? 2. Kako atribuirati autorstvo u glazbi koju je stvorila umjetna inteligencija? Pitanje kreativnosti kao osobine koja je svojstvena isključivo čovjeku provlači se kroz filozofske rasprave već stoljećima, a postojanje umjetne inteligencije koja je sposobna za kreativnost baca novo svjetlo na njih. Isto tako, pitanje atribucije autorstva u glazbi također je predmet rasprava već stoljećima, no samo imenovanje skladatelja nam je bilo važno u relativno kratkom razdoblju u povijesti te su autori mnogih glazbenih djela nepoznati. Postojanje glazbe koju je stvorila umjetna inteligencija postavlja pitanje vraćamo li se u razdoblje autorske anonimnosti i u kojem obliku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ana Popović
(autor)