Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1092825

Uloga školske klime, crta ličnosti i stavova prema agresivnosti u predviđanju različitih vrsta međuvršnjačkog zlostavljanja


Ljubin-Golub, Tajana; Petričević, Ema
Uloga školske klime, crta ličnosti i stavova prema agresivnosti u predviđanju različitih vrsta međuvršnjačkog zlostavljanja // 22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020. str. 113-113 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1092825 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga školske klime, crta ličnosti i stavova prema agresivnosti u predviđanju različitih vrsta međuvršnjačkog zlostavljanja
(The role of school climate, personality traits and attitudes towards aggression in predicting different types of bullying)

Autori
Ljubin-Golub, Tajana ; Petričević, Ema

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020, 113-113

ISBN
978-953-331-305-4

Skup
22. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.10.2020. - 03.10.2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
međuvršnjačko zlostavljanje ; školska klima ; hladno-bešćutne crte ličnosti ; stavovi prema agresivnosti
(bullying ; school climate ; callous-unemotional personality traits ; attitudes towards aggression)

Sažetak
Međuvršnjačko zlostavljanje predstavlja veliki problem ne samo žrtvama već i učenicima koji su počinitelji zlostavljanja, ali i širem okruženju te je stoga važno istraživati odrednice međuvršnjačkog zlostavljanja. Istraživanja su pokazala da su hladno-bešćutne crte ličnosti (Ciucci, Baroncelli, Franchi, Golmaryami i Frick, 2014) kao i pozitivni stavovi prema agresivnosti (Bentley i Li, 1995) značajni prediktori međuvršnjačkog zlostavljanja. S druge strane, pozitivna školska klima može pridonijeti smanjenju međuvršnjačkog zlostavljanja (Olweus, 1993). Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati odnos između različitih aspekata školske klime, hladno-bešćutnih crta ličnosti, stavova prema agresivnosti i međuvršnjačkog zlostavljanja. Problem ovog istraživanja bio je ispitati medijatornu ulogu pozitivnih stavova prema agresivnosti u odnosu između različitih aspekata školske klime (pravednog discipliniranja, percepcije podrške te zlostavljanja u školi) i hladno-bešćutnih crta ličnosti s jedne strane te tri vrste međuvršnjačkog zlostavljanja (fizičkog, verbalnog i relacijskog) s druge strane. U istraživanju je sudjelovalo 285 učenika iz 9 srednjih škola u zapadnoj Slavoniji (68% učenica ; prosječna dob: 17 godina). Primijenjeni su upitnici školske klime, vršnjačkog zlostavljanja, te hladno-bešćutnih crta ličnosti. Analiza podataka uz pomoć strukturalnog modeliranja je pokazala da su percepcija zlostavljanja u školi i hladno-bešćutne crte ličnosti pozitivni prediktori stavova prema agresivnosti te da stavovi prema agresivnosti značajno predviđaju sva tri aspekta međuvršnjačkog zlostavljanja. Model je objasnio 56% varijance stavova prema agresivnosti te 30% varijance fizičkog, 23% varijance verbalnog i 25% varijance relacijskog međuvršnjačkog zlostavljanja. Važan doprinos ovog istraživanja je bolje razumijevanje odnosa između aspekata školske klime, crta ličnosti, stavova prema agresivnosti i tri aspekta međuvršnjačkog zlostavljanja. Pokazalo se da pozitivni stavovi prema agresivnosti imaju medijacijsku ulogu u odnosu između školske klime i crta ličnosti s jedne strane i tri vrste zlostavljanja s druge strane pri čemu najvažniju ulogu u predviđanju pozitivnih stavova prema agresivnosti imaju hladno-bešćutne crte ličnosti u kombinaciji s negativnom školskom klimom koja obuhvaća visoku pojavnost međuvršnjačkog zlostavljanja u školi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tajana Ljubin Golub (autor)

Avatar Url Ema Petričević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Ljubin-Golub, Tajana; Petričević, Ema
Uloga školske klime, crta ličnosti i stavova prema agresivnosti u predviđanju različitih vrsta međuvršnjačkog zlostavljanja // 22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020. str. 113-113 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Ljubin-Golub, T. & Petričević, E. (2020) Uloga školske klime, crta ličnosti i stavova prema agresivnosti u predviđanju različitih vrsta međuvršnjačkog zlostavljanja. U: Burić, I., Banai, B., Macuka, I., Šimić, N., Tokić, A. & Vidaković, M. (ur.)22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Ljubin-Golub, Tajana and Petri\v{c}evi\'{c}, Ema}, year = {2020}, pages = {113-113}, keywords = {me\djuvr\v{s}nja\v{c}ko zlostavljanje, \v{s}kolska klima, hladno-be\v{s}\'{c}utne crte li\v{c}nosti, stavovi prema agresivnosti}, isbn = {978-953-331-305-4}, title = {Uloga \v{s}kolske klime, crta li\v{c}nosti i stavova prema agresivnosti u predvi\djanju razli\v{c}itih vrsta me\djuvr\v{s}nja\v{c}kog zlostavljanja}, keyword = {me\djuvr\v{s}nja\v{c}ko zlostavljanje, \v{s}kolska klima, hladno-be\v{s}\'{c}utne crte li\v{c}nosti, stavovi prema agresivnosti}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ljubin-Golub, Tajana and Petri\v{c}evi\'{c}, Ema}, year = {2020}, pages = {113-113}, keywords = {bullying, school climate, callous-unemotional personality traits, attitudes towards aggression}, isbn = {978-953-331-305-4}, title = {The role of school climate, personality traits and attitudes towards aggression in predicting different types of bullying}, keyword = {bullying, school climate, callous-unemotional personality traits, attitudes towards aggression}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font