Pregled bibliografske jedinice broj: 1092825
Uloga školske klime, crta ličnosti i stavova prema agresivnosti u predviđanju različitih vrsta međuvršnjačkog zlostavljanja
Uloga školske klime, crta ličnosti i stavova prema agresivnosti u predviđanju različitih vrsta međuvršnjačkog zlostavljanja // 22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020. str. 113-113 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1092825 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga školske klime, crta ličnosti i stavova prema
agresivnosti u predviđanju različitih vrsta
međuvršnjačkog zlostavljanja
(The role of school climate, personality traits and
attitudes towards aggression in predicting different
types of bullying)
Autori
Ljubin-Golub, Tajana ; Petričević, Ema
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka
/ Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020, 113-113
ISBN
978-953-331-305-4
Skup
22. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.10.2020. - 03.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
međuvršnjačko zlostavljanje ; školska klima ; hladno-bešćutne crte ličnosti ; stavovi prema agresivnosti
(bullying ; school climate ; callous-unemotional personality traits ; attitudes towards aggression)
Sažetak
Međuvršnjačko zlostavljanje predstavlja veliki problem ne samo žrtvama već i učenicima koji su počinitelji zlostavljanja, ali i širem okruženju te je stoga važno istraživati odrednice međuvršnjačkog zlostavljanja. Istraživanja su pokazala da su hladno-bešćutne crte ličnosti (Ciucci, Baroncelli, Franchi, Golmaryami i Frick, 2014) kao i pozitivni stavovi prema agresivnosti (Bentley i Li, 1995) značajni prediktori međuvršnjačkog zlostavljanja. S druge strane, pozitivna školska klima može pridonijeti smanjenju međuvršnjačkog zlostavljanja (Olweus, 1993). Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati odnos između različitih aspekata školske klime, hladno-bešćutnih crta ličnosti, stavova prema agresivnosti i međuvršnjačkog zlostavljanja. Problem ovog istraživanja bio je ispitati medijatornu ulogu pozitivnih stavova prema agresivnosti u odnosu između različitih aspekata školske klime (pravednog discipliniranja, percepcije podrške te zlostavljanja u školi) i hladno-bešćutnih crta ličnosti s jedne strane te tri vrste međuvršnjačkog zlostavljanja (fizičkog, verbalnog i relacijskog) s druge strane. U istraživanju je sudjelovalo 285 učenika iz 9 srednjih škola u zapadnoj Slavoniji (68% učenica ; prosječna dob: 17 godina). Primijenjeni su upitnici školske klime, vršnjačkog zlostavljanja, te hladno-bešćutnih crta ličnosti. Analiza podataka uz pomoć strukturalnog modeliranja je pokazala da su percepcija zlostavljanja u školi i hladno-bešćutne crte ličnosti pozitivni prediktori stavova prema agresivnosti te da stavovi prema agresivnosti značajno predviđaju sva tri aspekta međuvršnjačkog zlostavljanja. Model je objasnio 56% varijance stavova prema agresivnosti te 30% varijance fizičkog, 23% varijance verbalnog i 25% varijance relacijskog međuvršnjačkog zlostavljanja. Važan doprinos ovog istraživanja je bolje razumijevanje odnosa između aspekata školske klime, crta ličnosti, stavova prema agresivnosti i tri aspekta međuvršnjačkog zlostavljanja. Pokazalo se da pozitivni stavovi prema agresivnosti imaju medijacijsku ulogu u odnosu između školske klime i crta ličnosti s jedne strane i tri vrste zlostavljanja s druge strane pri čemu najvažniju ulogu u predviđanju pozitivnih stavova prema agresivnosti imaju hladno-bešćutne crte ličnosti u kombinaciji s negativnom školskom klimom koja obuhvaća visoku pojavnost međuvršnjačkog zlostavljanja u školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb