Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1092815

Uključenost u učenje matematike: uloga potrebe za spoznajom i ciljeva postignuća


Petričević, Ema; Putarek, Vanja; Pavlin-Bernardić, Nina
Uključenost u učenje matematike: uloga potrebe za spoznajom i ciljeva postignuća // 22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020. str. 138-138 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1092815 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uključenost u učenje matematike: uloga potrebe za spoznajom i ciljeva postignuća
(Engagement in Learning Mathematics: The Role of Need for Cognition and Achievement Goals)

Autori
Petričević, Ema ; Putarek, Vanja ; Pavlin-Bernardić, Nina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020, 138-138

ISBN
978-953-331-305-4

Skup
22. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.10.2020. - 03.10.2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
uključenost u učenje ; matematika ; potreba za spoznajom ; ciljevi postignuća
(engagement in learning ; mathematics ; need for cognition ; achievement goals)

Sažetak
Važan prediktor postignuća u matematici je uključenost u učenje koju čini tri aspekta: bihevioralni, kognitivni i emocionalni (Fredricks, Blumenfeld i Paris, 2004). Bihevioralni aspekt odnosi se na ulaganje truda u učenje, kognitivni na korištenje dubinskih strategija učenja, a emocionalni na pozitivne emocije za vrijeme učenja matematike. U okviru ovog istraživanja ispitivali smo odnos između potrebe za spoznajom, ciljeva postignuća i tri aspekta uključenosti u učenje matematike. Potreba za spoznajom odnosi se na sklonost pojedinca da se uključuje u zahtjevne kognitivne aktivnosti i u tome uživa (Cacioppo i Petty, 1982), a ciljevi postignuća na razloge zbog kojih se pojedinci uključuju u aktivnosti povezane s postignućem (Ames, 1992). Prema hijerarhijskom modelu motivacije za postignućem (Elliot, 1999), ciljevi postignuća imaju medijacijsku ulogu u odnosu između konstrukata povezanih s kompetentnošću te procesima i ishodima povezanima s postignućem. Stoga je cilj ovog istraživanja bio provjeriti medijacijsku ulogu ciljeva postignuća u odnosu između potrebe za spoznajom i tri aspekta uključenosti u učenje matematike. U istraživanju je sudjelovalo 543 učenika gimnazija u Zagrebu (62% djevojaka). Primijenjene su Skala potrebe za kognicijom, Skala ciljeva postignuća, Skala uključenosti u učenje (obje potonje skale odnosile su se na područje matematike). U medijacijskoj analizi korišteno je strukturalno modeliranje i pokazalo se da je potreba za spoznajom pozitivno predviđala ciljeve putem uključivanja, a negativno cilj izvedbe putem izbjegavanja i cilj izbjegavanja rada. Ciljevi putem izbjegavanja negativno su predviđali emocionalnu uključenost. Kao najvažniji medijatori pokazali su se cilj ovladavanja putem uključivanja i cilj izbjegavanja rada. Teorijski doprinos istraživanja je potvrda hijerarhijskog modela motivacije za postignućem (Elliot, 1999) u području matematike i s potrebom za spoznajom kao prediktorom ciljeva postignuća. Važan doprinos je i bolje razumijevanje aspekata uključenosti u učenje matematike. Iako je potreba za spoznajom relativno stabilno obilježje pojedinca, na nju utječu i situacijski čimbenici. Rezultati ovog istraživanja pokazuju važnost razvijanja potrebe za spoznajom, kao i poticanje ciljne orijentacije ovladavanja putem uključivanja za sva tri aspekta uključenosti u učenje matematike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Petričević, Ema; Putarek, Vanja; Pavlin-Bernardić, Nina
Uključenost u učenje matematike: uloga potrebe za spoznajom i ciljeva postignuća // 22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020. str. 138-138 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Petričević, E., Putarek, V. & Pavlin-Bernardić, N. (2020) Uključenost u učenje matematike: uloga potrebe za spoznajom i ciljeva postignuća. U: Burić, I., Banai, B., Macuka, I., Šimić, N., Tokić, A. & Vidaković, M. (ur.)22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Petri\v{c}evi\'{c}, Ema and Putarek, Vanja and Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina}, year = {2020}, pages = {138-138}, keywords = {uklju\v{c}enost u u\v{c}enje, matematika, potreba za spoznajom, ciljevi postignu\'{c}a}, isbn = {978-953-331-305-4}, title = {Uklju\v{c}enost u u\v{c}enje matematike: uloga potrebe za spoznajom i ciljeva postignu\'{c}a}, keyword = {uklju\v{c}enost u u\v{c}enje, matematika, potreba za spoznajom, ciljevi postignu\'{c}a}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Petri\v{c}evi\'{c}, Ema and Putarek, Vanja and Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina}, year = {2020}, pages = {138-138}, keywords = {engagement in learning, mathematics, need for cognition, achievement goals}, isbn = {978-953-331-305-4}, title = {Engagement in Learning Mathematics: The Role of Need for Cognition and Achievement Goals}, keyword = {engagement in learning, mathematics, need for cognition, achievement goals}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font