Pregled bibliografske jedinice broj: 1092738
Percepcija učenika srednje medicinske škole o kompetencijama mentora zdravstvene njege
Percepcija učenika srednje medicinske škole o kompetencijama mentora zdravstvene njege // Knjiga sažetaka:Prva međunarodna znanstvena konferencija SUVREMENO SESTRINSTVO: povijest kao temelj, teorija kao izvor, obrazovanje kao put, kvaliteta kao obveza, znanost kao istina
Osijek, 2018. str. 88-89 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1092738 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija učenika srednje medicinske škole o
kompetencijama mentora zdravstvene njege
(Students’ Perception of Their Nursing Care
Mentors’ Competences)
Autori
Maceković, Marko ; Ivanešić, Dalibor ; Grdić, Ljiljana ; Hideg, Mateja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka:Prva međunarodna znanstvena konferencija SUVREMENO SESTRINSTVO: povijest kao temelj, teorija kao izvor, obrazovanje kao put, kvaliteta kao obveza, znanost kao istina
/ - Osijek, 2018, 88-89
ISBN
978-953-48243-0-6
Skup
Suvremeno sestrinstvo: povijest kao temelj, teorija kao izvor, obrazovanje kao put, kvaliteta kao obveza, znanost kao istina = Contemporary nursing: history as a foundation, theory as a source, education as a path, quality as a commitment, science as a truth
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 21.09.2018. - 22.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Sestrinstvo ; mentor ; evaluacija
(Nursing ; tutor/teacher ; evaluation)
Sažetak
Uvod: Cilj istraživanja bio je ispitati percepciju učenika o poželjnim kompetencijama, koje bi mentori zdravstvene njege trebali posjedovati na kliničkim vježbama, usmjerenih postizanju i razvoju vještina zdravstvene njege propisane kurikulumom. Metode: U istraživanju je sudjelovalo 206 ispitanika. Ispitanici su bili učenici 3. i 5. razreda srednje Medicinske škole Osijek i Srednje škole Pakrac, smjera medicinska sestra/tehničar opće njege. Kao instrument istraživanja korišten je anonimni anketni standardizirani upitnik „The Nursing Clinical Teacher Effectiveness Inventory“ (NCTEI), autora Knox JE. i Morgan J. Instrument istraživanja se sastoji od 47 čestica, koje su podijeljene u 5 domena (sposobnost podučavanja, stručne kompetencije, evaluacija/ procjena, međusobni odnosi i osobnost). Razlike numeričkih varijabli između dviju nezavisnih skupina testirane su Mann Whitney U testom. Razina značajnosti je postavljena na Alpha = 0.05. Rezultati: Postoji značajna razlika u svim domenama skale poželjnih kompetencija mentora zdravstvene njege između učenika Medicinske škole Osijek i Srednje škole Pakrac (p = 0.002). Značajno više ocjene po svim domenama skale su dali učenici Medicinske škole Osijek ; sposobnost podučavanja (p=0.04), stručne kompetencije (p=0.001), evaluacija/ procjena (p = 0.004), međusobni odnosi (p =0.006) i osobnost mentora (p = 0, 007). Postoji značajna razlika u pojedinim domenama skale poželjnih kompetencija između učenika 3. razreda i 5. razreda (p = 0.009). Učenici 5. razreda daju značajno više ocjene po domenama ; stručne kompetencije (p = 0.004), evaluacija/ procjena (p = 0.004), međusobni odnosi (p = 0.004) i osobnost (p = 0.003). Nema značajnih razlika po domeni sposobnost podučavanja između učenika 3. i 5. razreda (p = 0.21). Zaključci: Učenici smatraju kako bi mentori zdravstvene njege trebali posjedovati visoku razinu kompetencija iz svih domena na kliničkim vježbama, usmjerenih postizanju i razvoju vještina zdravstvene njege propisane kurikulumom.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Opća županijska bolnica Požega,
Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo, Osijek
Profili:
Dalibor Ivanešić
(autor)