Pregled bibliografske jedinice broj: 1092524
Profitabilnost hrvatskih putničkih agencija
Profitabilnost hrvatskih putničkih agencija // MENADŽMENT, Zbornik radova / Barilović, Zlatko ; Jurina, Milan ; Morović, Vinko ; Popović, Goran ; Šimurina, Mile ; Šiber, Gordana (ur.).
Zagreb: Veleučilište Baltazar Zaprešić, 2014. str. 256-265 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1092524 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profitabilnost hrvatskih putničkih agencija
(Profitability of Croatian Travel Agencies)
Autori
Bolfek, Zdenko ; Bolfek, Morana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
MENADŽMENT, Zbornik radova
/ Barilović, Zlatko ; Jurina, Milan ; Morović, Vinko ; Popović, Goran ; Šimurina, Mile ; Šiber, Gordana - Zagreb : Veleučilište Baltazar Zaprešić, 2014, 256-265
ISBN
978-953-7670-99-3
Skup
Znanstveno stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem MENADŽMENT
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.06.2014. - 07.06.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
profitabilnost, financijska analiza, putnička agencija, turizam
(profitability, financial analysis, travel agency, tourism)
Sažetak
Urizam je strateški važna grana hrvatskoga gospodarstva. Prihodi od turizma nezaobilazni su u kreiranju bruto društvenoga proizvoda i uravnoteženju platne bilance Hrvatske, a njihov značaj ne prestaje rasti. Sukladno tomu, ulaganja na području turizma trebala bi biti poslovno logična i lukrativna. Temelj turizma čine djelatnosti pružanja usluga smještaja te pripreme i usluživanja hrane, odnosno djelatnosti koje se po Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti objedinjeno vode u poručju "I". One su u središtu i većine stručnih analiza iz područja turizma. No, osim kroz navedene turističke djelatnosti, u turizmu je poduzetnički potencijal moguće realizirati i kroz djelatnost putničkih agencija. U odnosu na djelatnosti smještaja te pripreme i usluživanja hrane, putničke agencije zahtijevaju znatno manja početna kapitalna ulaganja, što uvelike olakšava pokretanje posla, a povrat je investicija brži. U radu se istražuje je li i koliko je profitabilan posao putničkih agencija te kako je na njihovu profitabilnost ujtecala još uvijek aktualna gospodarska kriza. Nadalje, razmatra se mogu li putničke agencije opstati s obzirom na čimbenike koji karakteriziraju današnji način života i poslovanja (globalizacija, razvoj tehnologija, internet, društvene mreže). Odgovor na ta pitanja daje se ponajprije kroz analizu agregiranih financijskih izvješća putničkih agencija.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Ekonomija