Pregled bibliografske jedinice broj: 1092511
Odnos nekih demografskih i razrednih karakteristika te školske klime i socijalne podrške prema stresu učitelja
Odnos nekih demografskih i razrednih karakteristika te školske klime i socijalne podrške prema stresu učitelja // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 18 (2020), 3; 501-515 doi:10.31192/np.18.3.5 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1092511 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos nekih demografskih i razrednih karakteristika te školske klime i socijalne podrške prema stresu učitelja
(Relationship of Some Demographic and Class Characteristics and School Climate and Social Support to Teacher Stress)
Autori
Brust Nemet, Maja ; Velki, Tena
Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 18
(2020), 3;
501-515
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
socijalna podrška, stres, škola, školska klima, učitelji
(school, school climate, social support, stress, teachers)
Sažetak
Stres učitelja sveprisutan je u školama, a učiteljeve demografske i razredne karakteristike te školska klima i socijalna podrška važni su za percepciju razine stresa. Cilj istraživanja bio je provjera povezanosti razine stresa s demografskim karakteristikama i karakteristikama razreda te sa školskom klimom i socijalnom podrškom kod 311 hrvatskih učitelja razredne nastave. Učitelji su ispunili Skalu za mjerenje izvora nastavničkog stresa, Skalu socijalnih zaliha i Upitnik školske klime te su dali demografske podatke i podatke o razrednom odjelu i školi u kojoj rade. Rezultati su pokazali da demografske karakteristike nisu značajne u odnosu na razinu stresa, ali se od razrednih karakteristika broj učenika u razrednom odjelu pokazao značajnim za doživljaj stresa. Utvrdilo se i da učitelji koji doživljavaju višu razinu ukupnog stresa i višu razinu stresa uzrokovanog radnim opterećenjem i potrebom za profesionalnim priznanjem doživljavaju školsku klimu negativnijom te je viša razina stresa povezana i sa slabijom socijalnom podrškom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus