Pregled bibliografske jedinice broj: 1092480
Likovno-umjetnička djela u nastavi vjeronauka
Likovno-umjetnička djela u nastavi vjeronauka // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 18 (2020), 3; 531-546 doi:.org/10.31192/np.18.3.7 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1092480 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Likovno-umjetnička djela u nastavi vjeronauka
(Works of Art in the Teaching of Religious
Education)
Autori
Kuščević, Dubravka ; Brajčić, Marija
Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 18
(2020), 3;
531-546
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
likovno-umjetnička djela ; korelacija ; učenici ; vjeronauk
(correlation ; pupils ; religious education ; visual arts)
Sažetak
Umjetnički sadržaji u nastavi razvijaju estetske vrijednosti učenika te utječu na njihov doživljaj svijeta. Povezivanje odgojno- obrazovnih, vjeronaučnih i likovnumjetničkih sadržaja zahtijeva cjelovit, integrirani pristup. Korelacija je suvremen pristup nastavi, što podrazumijeva interdisciplinaran i multidisciplinaran koncept u povezivanju nastavnih sadržaja. Suvremeni kurikulum vjeronauka prepoznaje važnost korelacije u nastavi. Uključivanje likovno-umjetničkih djela u nastavu vjeronauka može doprinijeti cjelovitom razvoju učenika te može omogućiti bolje uključivanje učenika u shvaćanje i doživljavanje vjerskih sadržaja. U ovom istraživanju provedenom na 199 učenika osnovnih i srednjih škola željeli smo ispitati percepciju učenika o likovnom djelu u vjeronaučnoj nastavi. Rezultati su pokazali da učenici ponekad na nastavi promatraju umjetnička djela, a stariji učenici više od mlađih vole promatrati umjetnička djela. Likovno-umjetnička djela u nastavi vjeronauka pozitivno utječu na lakše usvajanje vjeronaučnih sadržaja, te na kreativnost i aktivnost učenika na satu. Likovno djelo u vjeronaučnoj nastavi također pozitivno utječe na korelaciju s hrvatskim jezikom i poviješću, što bolje uočavaju stariji učenici. Oni također bolje uočavaju da im promatranje umjetničkih djela pomaže u razumijevanju okoline u kontekstu vjere.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus