Pregled bibliografske jedinice broj: 1092351
Predviđanje prodaje u hotelijerstvu primjenom odabranih modela prognoziranja
Predviđanje prodaje u hotelijerstvu primjenom odabranih modela prognoziranja // Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku, V (1996), 2; 691-723 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1092351 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Predviđanje prodaje u hotelijerstvu primjenom
odabranih modela prognoziranja
(Sale Prediction in Hotel Management Applying
Selective Forecasting Models)
Autori
Borković, Vesna, Račić, Mihovil
Izvornik
Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku (1330-1039) V
(1996), 2;
691-723
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
hotelijerstvo, predviđanje prodaje, pomićni prosjeci, linearni trend, regresijski model vremenske serije
(hotel management, sale forecasts, flexible averages, linear trend, time series regressive model)
Sažetak
Menadžeri moraju poznavati modele prognoziranja jer dobro predviđanje postaje ključnim činiteljem uspjeha poduzeća. Za predviđanje prodaje koriste se kvalitativni i kvantitativni modeli. U radu se analiziraju odabrane metode analize vremenskih serija (pomoću jednostavnih pomićnih prosjeka, linearnih pomićnih prosjeka, linearnim trendom i regresijskim modelima) koje menadžeri mogu, zbog jednostavnosti primjene, koristiti u svakodnevnoj poslovnoj praksi. Namjera je ukazati da li su odabrane metode primjerene za predviđanje prodaje u kratkom roku u hotelskim poduzećima koja posluju sezonski.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu, Dubrovnik
Profili:
Vesna Vrtiprah
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Journal of Economic Literature