Pregled bibliografske jedinice broj: 1091794
UTJECAJ BOJE PROIZVODA NA EMOCIJE I NAMJERU KUPNJE RAZLIČITIH VRSTA PROIZVODA
UTJECAJ BOJE PROIZVODA NA EMOCIJE I NAMJERU KUPNJE RAZLIČITIH VRSTA PROIZVODA, 2020., diplomski rad, diplomski, EKONOMSKI FAKULTET U RIJECI, Rijeka
CROSBI ID: 1091794 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UTJECAJ BOJE PROIZVODA NA EMOCIJE I NAMJERU KUPNJE
RAZLIČITIH VRSTA PROIZVODA
(INFLUENCE OF PRODUCT COLOR ON EMOTIONS AND BUYING
INTENTION OF DIFFERENT TYPES OF PRODUCTS)
Autori
Jakovljević, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
EKONOMSKI FAKULTET U RIJECI
Mjesto
Rijeka
Datum
10.09
Godina
2020
Stranica
61
Mentor
Izv. prof. dr.sc. Ivana First Komen
Ključne riječi
boja, psihologija boje, namjera kupnje, emocije, konvencionalni proizvodi, shopping proizvodi
(color, psychology of color, purchase intention, emotions, conventional products, shopping products)
Sažetak
Istraţivanje je pokazalo kako boja ima veliki utjecaj na izazivanje emocija kod potrošača. PotvrĎeno je kako crna boja izaziva jači osjećaj povlaštenosti i superiornosti nego druge boje, a narančasta boja jači osjećaj uzbuĎenja od ostalih boja. PotvrĎeno je i kako crvena boja pobuĎuje snaţniji osjećaj radoznalosti od drugih, no rezultati istraţivanja su takoĎer pokazali kako crvena boja moţe izazvati i sve tri promatrane emocije. Kada se govori o utjecaju emocija na namjeru kupnje, zaključuje se kako najsnaţniji efekt imaju kada se radi o jeftinijim proizvodima. Drugim riječima, emocije imaju najznačajniju ulogu kod potrošača u namjeri kupnje crvenih i narančastih konvencionalnih proizvoda, odnosno jeftinijih proizvoda za čiju je kupovinu potreban minimalni trud i napor, i to uslijed izazivanja osjećaja radoznalosti. Kada se govori o shopping proizvodima, odnosno proizvodima veće vrijednosti, takav efekt se nije uočio pa se moţe reći kako izazivanje emocija kod potrošača neće utjecati na namjeru kupnje ove vrste proizvoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka