Pregled bibliografske jedinice broj: 1091791
MOTIVACIJA MIKRO I MALIH PODUZEĆA ZA DONIRANJE UDRUGA SOCIJALNE I HUMANITARNE DJELATNOSTI
MOTIVACIJA MIKRO I MALIH PODUZEĆA ZA DONIRANJE UDRUGA SOCIJALNE I HUMANITARNE DJELATNOSTI, 2020., diplomski rad, diplomski, EKONOMSKI FAKULTET U RIJECI, Rijeka
CROSBI ID: 1091791 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
MOTIVACIJA MIKRO I MALIH PODUZEĆA ZA DONIRANJE
UDRUGA SOCIJALNE I HUMANITARNE DJELATNOSTI
(MOTIVATION OF MICRO AND SMALL ENTERPRISES FOR
DONATING TO ASSOCIATIONS OF SOCIAL AND
HUMANITARIAN ACTIVITIES)
Autori
Sarađen, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
EKONOMSKI FAKULTET U RIJECI
Mjesto
Rijeka
Datum
23.09
Godina
2020
Stranica
53
Mentor
Izv. prof. dr.sc. Ivana First Komen
Ključne riječi
motivacija, doniranje, udruge socijalne i humanitarne djelatnosti, civilni sektor
(motivation, donations, social and humanitarian associations, civil sector)
Sažetak
Motivaciju mikro i malih poduzeća za doniranje udruga socijalne i humanitarne djelatnosti možemo definirati kao kombinaciju čimbenika psihološkog karaktera, želje za pomaganjem i empatije te osobnih stavova i uvjerenja, ali i poslovnog karaktera u vidu stjecanja određenih koristi za poduzeće, izgradnje imidža i smanjenje poreza koji kod većine vlasnika djeluju sinergijski na odluku o davanju donacije navedenim udrugama. Cilj ovog rada bio je kvalitativnom metodom putem dubinskog intervjua istražiti utjecaje pod kojima se vlasnici mikro i malih poduzeća odlučuju na davanje donacija specifičnim vrstama udruga kao što su one humanitarne i socijalne djelatnosti. Rezultati provedenih intervjua upućuju da razina motivacije kod vlasnika navedenih poduzeća u većini ovisi o njihovom emocionalnom stanju te stavovima i uvjerenjima koje imaju prema društvenim problemima, udrugama i institucijama koje se bave društvenim pitanjima. Poslovno uvjetovani motivacijski čimbenici prema rezultatima ovog istraživanja pokazali su se kao neutralan faktor koji kod većine ispitanika nema utjecaj na njihovu razinu motivacije za doniranjem spomenutih udruga. Iz navedenog je bitno napomenuti važnost izgradnje boljih odnosa između udruga i mikro i malih poduzetnika budući da se povjerenje i stav prema udrugama pokazao kao važan faktor u motivaciji vlasnika spomenutih poslovnih subjekata. Uz to, iznimno je bitno da udruge pružaju više informacija o završnom utjecaju dobivenih donacija te da decentraliziraju procese prikupljanja donacija kako bi poduzetnici stekli dojam o utjecaju koji njihove donacije imaju na štićenike koji su u krajnjem pogledu i najčešći razlog zbog kojeg mikro i mali poduzetnici doniraju udruge socijalnog i humanitarnog područja djelovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka