Pregled bibliografske jedinice broj: 1091473
Pariz – Zagreb: umjetničke veze u drugoj polovini 1920-ih
Pariz – Zagreb: umjetničke veze u drugoj polovini 1920-ih // Vladan Desnica i grad Zagreb 1924. - 1930. i 1945. - 1967. : znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Desničini susreti 2019. / Roksandić, Drago (ur.).
Zagreb: FF Press, 2020. str. 231-250 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1091473 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pariz – Zagreb: umjetničke veze u drugoj polovini
1920-ih
(Paris – Zagreb: Artistic Connections in the Second
Half of the 1920s)
Autori
Magaš Bilandžić, Lovorka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Vladan Desnica i grad Zagreb 1924. - 1930. i 1945. - 1967. : znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Desničini susreti 2019.
/ Roksandić, Drago - Zagreb : FF Press, 2020, 231-250
ISBN
978-953-175-852-9
Skup
Znanstveni skup Desničini susreti 2019
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.11.2019. - 23.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Pariz, Zagreb, umjetničke veze, 1920-e, kubizam, neoklasicizam, nadrealizam, art déco
(Paris, Zagreb, Artistic Connections, 1920s, Cubism, Neoclassicism, Surrealism, Art Deco)
Sažetak
U drugoj polovini 1920-ih brojni zagrebački studenti, među kojima i Vladan Desnica, boravili su i školovali se u Parizu. Samostalno ili kao stipendisti u francuskoj metropoli usavršavali su se slikari Sergije Glumac, Krsto Hegedušić, Sonja Kovačić Tajčević, Omer Mujadžić, Vjekoslav Parać, Ivo Režek i drugi koji su po povratku u Hrvatsku pridonijeli transferu iskustava, vizualnih obrazaca i stilskih formacija (kubizma, neoklasicizma) te osuvremenjivanju lokalne scene i njezinu uključivanju u vitalne europske umjetničke tokove. U tekstu se pariški poticaji i boravak umjetnika na relaciji Pariz – Zagreb razmatraju na nekoliko razina: definiraju se okviri boravka (stipendije Francuske vlade, školovanje na državnim i privatnim akademijama i u atelierima), sondiraju različiti aspekti društvenog i kulturnog života u kojima sudjeluju (od izložaba do kavana) te analiziraju načini vizualnog transponiranja atmosfere velegrada i pariških motiva. Utjecaji pariškog milieua razmatraju se iz različitih rakursa – od izravnih doticaja i opusa pariških đaka do gostujućih (francuskih) izložaba koje su obilježile zagrebačku kulturnu scenu u drugoj polovini 1920-ih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Likovne umjetnosti