Pregled bibliografske jedinice broj: 1091336
POUČAVANJE USMJERENO NA USVAJANJE MATEMATIČKIH POJMOVA I KONCEPATA
POUČAVANJE USMJERENO NA USVAJANJE MATEMATIČKIH POJMOVA I KONCEPATA // Poučak : časopis za metodiku i nastavu matematike, 20 (2019), 78; 49-62 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 1091336 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
POUČAVANJE USMJERENO NA USVAJANJE MATEMATIČKIH POJMOVA I KONCEPATA
Autori
Horvat Dmitrović, Lana ; Žgaljić Keko, Ana
Izvornik
Poučak : časopis za metodiku i nastavu matematike (1332-3008) 20
(2019), 78;
49-62
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
konceptualni pristup poučavanju ; slika koncepta ; konceptualna mapa ; ciljana pitanja ; diferencijalni račun
(concept-based teaching ; concept image ; concept map ; concept-based questions ; differential calculus)
Sažetak
Poučavanje usmjereno na usvajanje matematičkih koncepata daje širu sliku određenog matematičkog pojma, povezujući ga s drugim matematičkim i inženjerskim konceptima te stavljajući ga u različite kontekste u kojima se primjenjuje. Uvođenje novih koncepata motivira se rješavanjem nekog problema iz prakse i povezivanjem s već poznatim pojmovima, te se time potiče studente na razmišljanje o navedenim konceptima na mnogo dubljoj razini. Pokazalo se da ovakav način poučavanja potiče razvoj kreativnog i kritičnog razmišljanja, povećava motivaciju za učenje te olakšava primjenu stečenih znanja na nove probleme i situacije. U ovom radu bit će prikazan takav pristup na lekcijama iz diferencijalnog računa funkcija jedne varijable, uz korištenje različitih metoda aktivnog poučavanja kao što su konceptualne mape i ciljana pitanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika
Napomena
Rad je prezentiran na 8. kongresu nastavnika matematike
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb