Pregled bibliografske jedinice broj: 1091325
Imagološki pristup u nastavi književnosti: predodžba Roma u noveli Tena J. Kozarca usporedno s trima tekstovima suvremenih hrvatskih autora
Imagološki pristup u nastavi književnosti: predodžba Roma u noveli Tena J. Kozarca usporedno s trima tekstovima suvremenih hrvatskih autora // Sic : časopis za književnost, kulturu i književno prevođenje, 06 (2019), 2 - Year 9; 1-16 doi:10.15291/sic/2.9.lc.3 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1091325 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Imagološki pristup u nastavi književnosti:
predodžba Roma u noveli Tena J. Kozarca usporedno
s trima tekstovima suvremenih hrvatskih autora
(Imagological Approach to Teaching Literature: the
Representation of Roma in
Josip Kozarac’s Novella Tena, Compared to Three
Texts by Contemporary Croatian
Authors)
Autori
Serdarević, Korana
Izvornik
Sic : časopis za književnost, kulturu i književno prevođenje (1847-7755) 06
(2019), 2 - Year 9;
1-16
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
modern literature teaching ; imagology ; cultural stereotypes ; Roma community ; J. Kozarac ; Tena
Sažetak
Najnovije tendencije u osuvremenjivanju nastave književnosti ističu razvijanje kritičkog mišljenja učenika kao jedan od glavnih ishoda odgojno-obrazovnog procesa. Uzimajući u obzir spomenuti ishod, ovaj članak dokazuje primjenjivost imagološkog pristupa, koji usmjerenim kritičkim čitanjem kanonskog teksta može otvoriti jedan sloj tzv. nekanonske interpretacije te uputiti na raščlambu kulturnih stereotipa upisanih u književni tekst. Nastavna metoda oprimjerena je iščitavanjem predodžbe Roma u kanonskoj noveli Tena Josipa Kozarca, gdje stereotipizacija te manjinske zajednice prelazi u pripovjedačev diskriminatorni diskurs. Osim razvijanja kritičkog mišljenja učenika, ovakav pristup književnom tekstu u nastavi otvara mogućnost i za komparativnu metodu, što je dokazano primjerom da se isti mirage Roma izdvojen iz kanonskog djela hrvatskog realizma može usporediti sa slikama (image) Roma u suvremenoj hrvatskoj književnosti: u romanu Ciganin, ali najljepši Kristiana Novaka i Oblak boje kože Nebojše Lujanovića te u pripovijetki Petica iz zadnje klupe Barbare Matejčić. U konačnici, nadovezujući se na primjenjivost kritičke analize teksta u nastavi, zaključak članka otvara pitanje može li književnost koja opisuje društvo 19. stoljeća uz usmjerenu interpretaciju sudjelovati u oblikovanju mišljenja suvremenog društva koje ima alate s pomoću kojih može osvijestiti svoje heterostereotipe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Književnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)