Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1091325

Imagološki pristup u nastavi književnosti: predodžba Roma u noveli Tena J. Kozarca usporedno s trima tekstovima suvremenih hrvatskih autora


Serdarević, Korana
Imagološki pristup u nastavi književnosti: predodžba Roma u noveli Tena J. Kozarca usporedno s trima tekstovima suvremenih hrvatskih autora // Sic : časopis za književnost, kulturu i književno prevođenje, 06 (2019), 2 - Year 9; 1-16 doi:10.15291/sic/2.9.lc.3 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1091325 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Imagološki pristup u nastavi književnosti: predodžba Roma u noveli Tena J. Kozarca usporedno s trima tekstovima suvremenih hrvatskih autora
(Imagological Approach to Teaching Literature: the Representation of Roma in Josip Kozarac’s Novella Tena, Compared to Three Texts by Contemporary Croatian Authors)

Autori
Serdarević, Korana

Izvornik
Sic : časopis za književnost, kulturu i književno prevođenje (1847-7755) 06 (2019), 2 - Year 9; 1-16

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
modern literature teaching ; imagology ; cultural stereotypes ; Roma community ; J. Kozarac ; Tena

Sažetak
Najnovije tendencije u osuvremenjivanju nastave književnosti ističu razvijanje kritičkog mišljenja učenika kao jedan od glavnih ishoda odgojno-obrazovnog procesa. Uzimajući u obzir spomenuti ishod, ovaj članak dokazuje primjenjivost imagološkog pristupa, koji usmjerenim kritičkim čitanjem kanonskog teksta može otvoriti jedan sloj tzv. nekanonske interpretacije te uputiti na raščlambu kulturnih stereotipa upisanih u književni tekst. Nastavna metoda oprimjerena je iščitavanjem predodžbe Roma u kanonskoj noveli Tena Josipa Kozarca, gdje stereotipizacija te manjinske zajednice prelazi u pripovjedačev diskriminatorni diskurs. Osim razvijanja kritičkog mišljenja učenika, ovakav pristup književnom tekstu u nastavi otvara mogućnost i za komparativnu metodu, što je dokazano primjerom da se isti mirage Roma izdvojen iz kanonskog djela hrvatskog realizma može usporediti sa slikama (image) Roma u suvremenoj hrvatskoj književnosti: u romanu Ciganin, ali najljepši Kristiana Novaka i Oblak boje kože Nebojše Lujanovića te u pripovijetki Petica iz zadnje klupe Barbare Matejčić. U konačnici, nadovezujući se na primjenjivost kritičke analize teksta u nastavi, zaključak članka otvara pitanje može li književnost koja opisuje društvo 19. stoljeća uz usmjerenu interpretaciju sudjelovati u oblikovanju mišljenja suvremenog društva koje ima alate s pomoću kojih može osvijestiti svoje heterostereotipe.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Književnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Korana Serdarević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr www.sic-journal.org

Citiraj ovu publikaciju:

Serdarević, Korana
Imagološki pristup u nastavi književnosti: predodžba Roma u noveli Tena J. Kozarca usporedno s trima tekstovima suvremenih hrvatskih autora // Sic : časopis za književnost, kulturu i književno prevođenje, 06 (2019), 2 - Year 9; 1-16 doi:10.15291/sic/2.9.lc.3 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Serdarević, K. (2019) Imagološki pristup u nastavi književnosti: predodžba Roma u noveli Tena J. Kozarca usporedno s trima tekstovima suvremenih hrvatskih autora. Sic : časopis za književnost, kulturu i književno prevođenje, 06 (2 - Year 9), 1-16 doi:10.15291/sic/2.9.lc.3.
@article{article, author = {Serdarevi\'{c}, Korana}, year = {2019}, pages = {1-16}, DOI = {10.15291/sic/2.9.lc.3}, keywords = {modern literature teaching, imagology, cultural stereotypes, Roma community, J. Kozarac, Tena}, journal = {Sic : \v{c}asopis za knji\v{z}evnost, kulturu i knji\v{z}evno prevo\djenje}, doi = {10.15291/sic/2.9.lc.3}, volume = {06}, number = {2 - Year 9}, issn = {1847-7755}, title = {Imagolo\v{s}ki pristup u nastavi knji\v{z}evnosti: predod\v{z}ba Roma u noveli Tena J. Kozarca usporedno s trima tekstovima suvremenih hrvatskih autora}, keyword = {modern literature teaching, imagology, cultural stereotypes, Roma community, J. Kozarac, Tena} }
@article{article, author = {Serdarevi\'{c}, Korana}, year = {2019}, pages = {1-16}, DOI = {10.15291/sic/2.9.lc.3}, keywords = {modern literature teaching, imagology, cultural stereotypes, Roma community, J. Kozarac, Tena}, journal = {Sic : \v{c}asopis za knji\v{z}evnost, kulturu i knji\v{z}evno prevo\djenje}, doi = {10.15291/sic/2.9.lc.3}, volume = {06}, number = {2 - Year 9}, issn = {1847-7755}, title = {Imagological Approach to Teaching Literature: the Representation of Roma in Josip Kozarac’s Novella Tena, Compared to Three Texts by Contemporary Croatian Authors}, keyword = {modern literature teaching, imagology, cultural stereotypes, Roma community, J. Kozarac, Tena} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font