Pregled bibliografske jedinice broj: 1091225
Dijalektizmi u govoru djece predškolske i mlađe školske dobi na području Koprivničko-križevačke i Osječko-baranjske županije
Dijalektizmi u govoru djece predškolske i mlađe školske dobi na području Koprivničko-križevačke i Osječko-baranjske županije, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Osijek, Osijek
CROSBI ID: 1091225 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dijalektizmi u govoru djece predškolske i mlađe
školske dobi na području Koprivničko-križevačke
i Osječko-baranjske županije
(Dialectal words in speech of preschool and
early-school-age children from Koprivničko-
Križevačka and Osječko-Baranjska županija areas)
Autori
Ljatifi, Ema
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Osijek
Mjesto
Osijek
Datum
21.09
Godina
2020
Stranica
35
Mentor
Mance, Nina
Ključne riječi
kajkavski i slavonski dijalekt, djeca vrtićke i mlađe školske dobi
(Kajkavian and Slavonian dialects, children of kindergarten and younger school age)
Sažetak
Cilj je istraživanja istražiti koliko djeca mlađe školske i vrtićke dobi na području Koprivničko-križevačke i Osječko-baranjske županije prepoznaju dijalektizme kraja iz kojeg dolaze. Istraživanje je provedeno u dvama vrtićima i dvjema školama u Koprivničko- križevačkoj i Osječko-baranjskoj županiji. U Koprivničko-križevačkoj županiji istraživanje je provedeno u DV „Zraka sunce“ te u OŠ „Vojakovac“, a u Osječko-baranjskoj županiji istraživanje je provedeno u DV „Retfala“ i OŠ „Dora Pejačević“ u Našicama. Pretpostavka je kako se dijalektizmima služi još samo starije stanovništvo, dok se djeca pod utjecajem medija i samog društva u svom govornom izražavanju služe hrvatskim standardnim jezikom i razgovornim stilom standardnoga jezika. Uzorak su činila djeca vrtićke i mlađe školske dobi u Koprivničko-križevačkoj i Osječko-baranjskoj županiji te obuhvaća 41 dijete. Istraživanje se odnosilo na to koliko djeca prepoznaju dijalektizme kraja u kojem žive. Prema rezultatima istraživanja djeca vrtićke dobi prepoznala su više dijalektizama nego djeca mlađe školske dobi u Koprivničko-križevačkoj županiji, dok su u Osječko-baranjskoj županiji djeca mlađe školske dobi ostvarila nešto bolji rezultat u prepoznavanju dijalektizama od djece vrtićke dobi. Kajkavski i slavonski dijalekt imaju svoje posebnosti te je važno i taj dio kulturne baštine prenijeti na mlađe naraštaje i time obogatiti djetetov način izražavanja te ga ujedno i upoznati s govorom mjesta u kojem živi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Nina Mance
(mentor)