Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1091131

Ključni čimbenici digitalne zrelosti poduzeća i utjecaj razine zrelosti na poslovanje poduzeća


Kruljac Žarko
Ključni čimbenici digitalne zrelosti poduzeća i utjecaj razine zrelosti na poslovanje poduzeća, 2020., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1091131 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ključni čimbenici digitalne zrelosti poduzeća i utjecaj razine zrelosti na poslovanje poduzeća
(Key factors of digital maturity and the impact of the digital maturity level on companies' busieness)

Autori
Kruljac Žarko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
10.11

Godina
2020

Stranica
287

Mentor
Prof.dr.sc. Mario Spremić

Ključne riječi
digitalna ekonomija. digitalne tehnologije, digitalna transformacija poslovanja, modeli digitalne zrelosti, ključni čimbenici digitalne zrelosti, pametni gradovi, virtualna stvarnost
(digital economy. digital technologies, digital business transformation, digital maturity models, key factors of digital maturity, smart cities, virtual reality)

Sažetak
Digitalne tehnologije su važan čimbenik promjene i pozicioniranja poduzeća na tržištu jer je glavna odrednica bilo kojeg naprednog poduzeća globalna konkurentnost kroz povezanost sa svim bitnim sudionicima. Digitalna transformacija upotrebom digitalnih tehnologija fundamentalno mijenja odnos poduzeća prema ključnim komponentama poslovanja dajući nove vrijednosti proizvodima i uslugama, načinu na koji su isporučeni i podržani te načinu na koji je poduzeće organizirano da podrži nove proizvode i usluge. Chanias i Hess (2016) s aspekta menadžmenta digitalnu zrelost definiraju kao stanje poduzeća u procesu digitalne transformacije i opisuju koje je promjene poduzeće ostvarilo u procesu digitalne transformacije. Modeli zrelosti se koriste kako bi se za određeno područje definiralo postojeće u odnosu na ciljano stanje ispitivanog područja a specifično za područje digitalne transformacije koristi se model digitalne zrelosti poduzeća. Analizom recentne znanstvene literature iz opisanog područja istraživanja uočen je relativno mali broj znanstvenih članaka koji se bave tom tematikom a modeli digitalne zrelosti su podložni kritici između ostalog iz razloga što većina nije utemeljena na empirijskom istraživanju elementa modela. Može se zaključiti da su čimbenici utjecaja na digitalnu zrelost unatoč velikom broju modela zrelosti još uvijek nedovoljno znanstveno istraženi i da postoji značajan interes da se empirijski utvrde čimbenici utjecaja na digitalnu zrelost poduzeća te da se objasni utjecaj razine digitalne zrelosti na poslovanje poduzeća. Istraživanje je provedeno u dvije faze. Prva faza istraživanja obuhvaća pilot istraživanje u kojem se testirala razumljivost anketnih pitanja na manjem broju ispitanika. Druga faza istraživanja odnosi se na glavno istraživanje uz pomoć upitnika, odnosno pripremu i provjeru podataka prikupljenih uz pomoć provedenih anketa. Istraživanje je utvrdilo ključne razloge zbog kojih poduzeća pokreću digitalnu transformaciju poslovanja kao i ključne prepreke u tom procesu. Također su utvrđene ključne karakteristike i potrebna znanja menadžera potrebna za provođenje procesa digitalne transformacije poduzeća, definirani čimbenici digitalne zrelosti poduzeća i potvrđen utjecaj digitalne zrelosti na poslovanje poduzeća. Prihvaćene su sve hipoteze.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Žarko Kruljac (autor)

Avatar Url Mario Spremić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kruljac Žarko
Ključni čimbenici digitalne zrelosti poduzeća i utjecaj razine zrelosti na poslovanje poduzeća, 2020., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb
Kruljac Žarko (2020) 'Ključni čimbenici digitalne zrelosti poduzeća i utjecaj razine zrelosti na poslovanje poduzeća', doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, year = {2020}, pages = {287}, keywords = {digitalna ekonomija. digitalne tehnologije, digitalna transformacija poslovanja, modeli digitalne zrelosti, klju\v{c}ni \v{c}imbenici digitalne zrelosti, pametni gradovi, virtualna stvarnost}, title = {Klju\v{c}ni \v{c}imbenici digitalne zrelosti poduze\'{c}a i utjecaj razine zrelosti na poslovanje poduze\'{c}a}, keyword = {digitalna ekonomija. digitalne tehnologije, digitalna transformacija poslovanja, modeli digitalne zrelosti, klju\v{c}ni \v{c}imbenici digitalne zrelosti, pametni gradovi, virtualna stvarnost}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, year = {2020}, pages = {287}, keywords = {digital economy. digital technologies, digital business transformation, digital maturity models, key factors of digital maturity, smart cities, virtual reality}, title = {Key factors of digital maturity and the impact of the digital maturity level on companies' busieness}, keyword = {digital economy. digital technologies, digital business transformation, digital maturity models, key factors of digital maturity, smart cities, virtual reality}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font