Pregled bibliografske jedinice broj: 1090714
Menadžment muzeja: Perspektive razvoja muzejske publike i utjecaj COVID-19 pandemije na kulturni sektor
Menadžment muzeja: Perspektive razvoja muzejske publike i utjecaj COVID-19 pandemije na kulturni sektor, 2020., diplomski rad, diplomski, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 1090714 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Menadžment muzeja: Perspektive razvoja muzejske publike i utjecaj COVID-19 pandemije na kulturni sektor
(Museum management: perspectives of museum audience development and the impact of the COVID-19 pandemic on the cultural sector)
Autori
Perić, Adriana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
28.09
Godina
2020
Stranica
61
Mentor
Šebo, Damir
Neposredni voditelj
Mavrin, Igor
Ključne riječi
muzej ; menadžment muzeja ; menadžment ; COVID-19 ; suvremene tehnologije
(museum ; museum management ; management ; COVID-19 ; modern technologies)
Sažetak
Potaknuti Covid-19 pandemijom koja je onemogućila kvaliteta ili barem uobičajen rad većini ustanova, posebice onima u službi kulture, ovim ćemo radom pokušati dočarati utjecaj Covid-19 pandemije na muzejske institucije i kulturni sektor. Muzej nam je poznat kao kulturna ustanova kojoj je cilj razvoj društva, a zadaća mu je da prikuplja, čuva, istražuje i reprezentira materijalna kazivanja čovjeka i okoline, a radi znanosti, obrazovanja ili zabave. Muzej je tzv. banka podataka o predmetima koje čuva. Znanstvena disciplina koja proučava muzeje i njihovu djelatnost naziva se muzeologija, a pripada informacijskim i komunikacijskim znanostima. U posljednje je vrijeme, ukorak s vremenom u kojemu živimo, muzejska publika bila primorana sadržaje istraživati putem raznih digitalnih kanala i platformi. Od muzeja se očekuje da trebaju držati korak s vremenom i pripremiti se za digitalizaciju svojih sadržaja, što velika većina muzeja na prostoru Istočne Hrvatske nije uspjela, a o čemu ćemo saznati više kroz intervjue s čelnim ljudima muzeja. Važnu ulogu u tome ima muzejski menadžment, sintagma kreirana od dviju riječi koje mogu opstojati jedna bez druge, ali zajedno čine važan alat u upravljanju muzejom. Jedno od najvažnijih pitanja na koja suvremeni menadžment muzeja mora odgovoriti jest kako se koristiti novim tehnologijama, a jedna od osnovnih pretpostavki za primjenu istih jest osiguravanje dostupnosti građe korisnicima muzeja. Osiguravanje dostupnosti građe jedan je od najvažnijih pokazatelja kvalitete poslovanja muzeja. Rad teži ka dokazivanju glavne hipoteze: „COVID-19 pandemija pridonijela većoj posjećenosti online kulturnih sadržaja.“ Pokušat ćemo potvrditi hipotezu dvjema metodama: intevjuima s trojima čelnim ljudima muzeja na području Istočne Hrvatske, te anketiranjem posjetitelja muzeja. Kako bismo dobili što relevantnije podatke, intervjuirane osobe odgovorile su na isti set pitanja. Važnim dijelom rada smatrat ćemo i teorijski dio rada koji nešto više govori o samoj definiciji menadžmenta muzeja, odnosno novih trendova u menadžmentu muzeja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku