Pregled bibliografske jedinice broj: 1090706
Razina zadovoljstva magistara kineziologije studijskim programom izbornog smjera skijanje
Razina zadovoljstva magistara kineziologije studijskim programom izbornog smjera skijanje // Hrvatski športskomedicinski vjesnik, 34 (2019), 2; 90-95 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1090706 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razina zadovoljstva magistara kineziologije studijskim
programom izbornog smjera skijanje
(Satisfaction of pa teachers with elective study program
in skiing)
Autori
Cigrovski, Vjekoslav ; Škovran, Mislav ; Bon, Ivan ; Očić, Mateja ; Basara, Robert
Izvornik
Hrvatski športskomedicinski vjesnik (0354-0766) 34
(2019), 2;
90-95
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
učitelj skijanja ; trener skijanja ; studentska anketa ; prevencija ozljeda
(skiing teacher ; skiing trainer ; students' questionnaire ; injury prevention)
Sažetak
Stupanj zadovoljstva ispitanika studijskim programom jedan je od pokazatelja kvalitete visokoškolske i sveučilišne ustanove. Čimbenik zadovoljstvo kao sastavnica pojma kvalitete povezan je s razinom ispunjenja očekivanja (14). Promatra se usklađenost onoga što dobivamo s onim što smatramo da bismo trebali dobiti. Studenti će biti zadovoljniji i uspješniji u svome budućem radu ako je razina ispunjenosti njihovih očekivanja viša. Rezultati dosadašnjih istraživanja sugeriraju kako stupanj zadovoljstva kod populacije studenata pruža bolji uvid u sustav obrazovanja te povećava stupanj razumijevanja očekivanih ishoda učenja po završetku sveučilišnih programa (2, 5). Također, autori navode kako zadovoljniji studenti u svoje studiranje ulažu veće napore i češće završavaju studijski program u odnosu na one manje zadovoljne (13, 16, 17). Isto tako, istraživanja stupnja zadovoljstva studijskim programom pružaju informacije o kvaliteti kurikuluma (4, 10), a mogu dati i informacije o nastavnim sadržajima, nastavnom osoblju te uvjetima za učenje. Specifičnost predmeta Skijanje je i u mogućnosti kasnijeg praćenja kvalitete usvojenog znanja studenta i primjenjivosti kroz rad u školama alpskoga skijanja. Između ostalog učitelji, kineziolozi svoje učenike od samih početaka moraju učiti ponašanju na terenima skijaških centara. Uključivanjem u školu alpskoga skijanja, početnici i skijaši rekreacijske razine čine najbolju prevenciju nastanka ozljeda. Naime, upravo se kvaliteti edukacijskih programa u sklopu škola skijanja, uz unaprjeđenje skijaške opreme, u posljednjih nekoliko godina pripisuje trend smanjivanja broja skijaških ozljeda rekreativnih skijaša (6, 12). Stoga je edukacija učitelja skijanja osobito važna (3). Temeljem pregledane literature može se zaključiti kako ispitivanje razine zadovoljstva studijskim programima pruža bitne informacije o kvaliteti studiranja. Uvidom u informacije dobivene studentskim anketama moguće je oblikovati i unaprijediti postojeće studijske programe, čime se značajno doprinosi kvaliteti nastavnog procesa. Sukladno navedenom, cilj je ovoga rada utvrditi zadovoljstvo usvojenim teorijskim i praktičnim znanjem odabranim smjerom tijekom studija na Kineziološkom fakultetu. Isto tako, ovim radom htjelo se utvrditi jesu li stečena znanja, kako teorijska, tako i ona praktičnog karaktera, omogućila magistrima kineziologije rad u praksi kao učiteljima i trenerima alpskoga skijanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CAB Abstracts