Pregled bibliografske jedinice broj: 1090277
Filozofija kognitivne kibernetike za edukacije budućnosti
Filozofija kognitivne kibernetike za edukacije budućnosti // HRO CIGRE, 9. simpozij, Povijest i filozofija tehnike / Benčić, Zvonko (ur.).
Zagreb, 2020. str. 227-261 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 1090277 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Filozofija kognitivne kibernetike za edukacije
budućnosti
(Philosophy of Cognitive Cybernetics for the Future
Education)
Autori
Balaž, Zdenko ; Ninčević, Marjan ; Groznica, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
HRO CIGRE, 9. simpozij, Povijest i filozofija tehnike
/ Benčić, Zvonko - Zagreb, 2020, 227-261
Skup
9. simpozij Povijest i filozofija tehnike
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 24.11.2020. - 25.11.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kognitivna kibernetika ; kaptologija, mimetika ; mnemo tehnike ; učitelji ; edukatori
(cognitive cybernetics ; captology ; mimetics ; mnemonic techniques ; teachers ; educators)
Sažetak
Kolaborativni model učenja prihvatili su studenti kolegija Inteligentni sustavi na Elektrotehničkom odjelu Tehničkog veleučilišta u Zagrebu, (ELO TVZ), koji je svoju najnoviju fazu, mrežno učenje na daljinu, promovirao u izvanrednim okolnostima aktualne svjetske situacije COVID-19. Tripartitni model studijskih programa u suradnji s HS Offenburg razrađuje se kao dinamička, interaktivna istraživačka edukacija i izobrazba koja se priprema i za studente novih studijskih programa, Internet stvari i Cyber komunikacije i znanost o mreži na Sveučilištu VERN u Zagrebu u predstojećoj akademskoj godini 2020/2021. Dugogodišnji rezultati istraživanja potvrđuju činjenice povezanosti stjecanja znanja i učenja ne samo formalnog već i informalnog i neformalnog, uz nove inteligentne interaktivne tehnologije edukacija. U radu se prezentiraju tri relevantna izvora koji problematiku edukacije budućnosti obrađuju različitim pristupima i koji su bili osnova za primjenu ad-hoc online modela završetka semestra kolegija Inteligentni sustavi na ELO TVZ-u. Prvi je izvor dvanaestogodišnja etnografska studija Christopha Wulfa s objavljenim fascinantnim zaključcima istraživanja u Njemačkoj i Japanu za UNESCO: Education for 21st Century. Studija potvrđuje važnost mimetičke djelatnosti i mnemo tehnika u socijalnom svijetu kroz ulogu obitelji, škole, vršnjačkih skupina i medija. Drugi je izvor godišnje izvješće svjetskog projekta EDUCAUSE Horizon Report 2020.: Important Developments in Educational Technology for Higher Education, koje upućuje na ključne trendove u visokom obrazovanju povezane s nezaustavljivim usvajanjem nadolazeće tehnike i tehnologije umjetne inteligencije, kognitivne kibernetike i inteligentnih sustava. I treći je studija Jacquesa Lesournea: Ėducation & société: les défis de l' an 2000., u kojoj su kroz futurološka promišljanja postavljena osnovna pitanja za srednjoročno i dugoročno pripremanje odgojno-obrazovnog sustava Francuske za prijelaz u XXI. stoljeće.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo, Interdisciplinarne društvene znanosti, Filozofija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Tehničko veleučilište u Zagrebu,
Sveučilište VERN, Zagreb