Pregled bibliografske jedinice broj: 1090221
Marketinške aktivnosti neprofitnih organizacija u funkciji motivacije mladih na volontiranje
Marketinške aktivnosti neprofitnih organizacija u funkciji motivacije mladih na volontiranje // Oeconomica Jadertina, 8 (2018), 2; 3-21 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1090221 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketinške aktivnosti neprofitnih organizacija u
funkciji motivacije mladih na volontiranje
(Non-profit organizations marketing activities in
the role of motivating young people to volunteer)
Autori
Glavinić, Jerko ; Najev Čačija, Ljiljana
Izvornik
Oeconomica Jadertina (1848-4956) 8
(2018), 2;
3-21
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
marketinške aktivnosti ; neprofitne organizacije ; volonteri ; motivacija ; motivacijske funkcije
(marketing activities, non-profit organizations ; volunteers ; motivation ; motivational functions)
Sažetak
Neprofitni sektor posljednjih desetljeća budi interes istraživača i javnosti zbog svojeg rasta, ali i koristi koje donosi društvu u cjelini. Neprofitne organizacije su pokretači razvoja sektora, pri čemu su im za ostvarenje ciljeva usmjerenih različitim ciljnim skupinama potrebni i ljudski resursi. Kako bi se neprofitne organizacije uspješno orijentirale ciljnim skupinama prijeko je potrebno provoditi marketinške aktivnosti. Ključni segmenti, to jest ciljne skupine su korisnici, donatori, volonteri, zaposlenici i šira javnost. U kontekstu ljudskih resursa velika uloga pripada volonterima. Stoga je jedna od zadaća marketinških aktivnosti i motivacija volontera radi njihova angažmana. Cilj ovoga rada je ispitati utjecaj marketinških aktivnosti neprofitnih organizacija na šest motivacijskih funkcija za volontiranje među mladima. Te funkcije su: zaštita, vrijednosti, karijera, društvo, razumijevanje i poštovanje. Rezultati istraživanja upućuju na to kako marketinške aktivnosti pozitivno utječu na motivacijske funkcije zaštite i karijere, dok kod funkcija razumijevanja i vrijednosti taj utjecaj nije potvrđen. Kod funkcija društva i poštovanja utjecaj je djelomično potvrđen. Rezultati istraživanja pridonose boljem razumijevanju motivacije volontera te aktivne uloge organizacija u njezinu razvoju primjenom optimalne kombinacije marketinških aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija