Pregled bibliografske jedinice broj: 1090201
Istraživanje kroz suradničku umjetničku praksu na učiteljskom studiju
Istraživanje kroz suradničku umjetničku praksu na učiteljskom studiju // Zbornik sažetaka/ Book of Abstracts/ ACE Zagreb 2020 / Cestarić, Marija ; Balić Šimrak, Antonija ; Županić Benić, Marijana (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 101-104 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1090201 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje kroz suradničku umjetničku praksu na učiteljskom studiju
(Researching
Collaborative Art Practices in Teacher Training Education)
Autori
Vivoda, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka/ Book of Abstracts/ ACE Zagreb 2020
/ Cestarić, Marija ; Balić Šimrak, Antonija ; Županić Benić, Marijana - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020, 101-104
ISBN
978-953-8115-80-6
Skup
2. međunarodna umjetničko-znanstvena konferencija = 2nd international scientific and artistic conference (ACE 2020)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 18.10.2020. - 19.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
: a/r/tografija, stvaralaštvo, učenici s posebnim potrebama, umjetničko istraživanje.
Sažetak
Detektirajući manjak edukacijskih materijala za djecu s teškoćama u razvoju i problem njihove teže dostupnosti izvan većih urbanih centara u Hrvatskoj, ispitujući mogućnosti suradničkih praksi u umjetničkom obrazovanju, inicirana je suradnju između Odjela za nastavničke studije u Gospiću i Udruge roditelja djece s teškoćama Pčelice iz Gospića. Analizirani su specifični problemi diskriminirane pozicije učenika s posebnim potrebama u procesu odgoja i obrazovanja, razmatrani dostupni postojeći materijali u odnosu na sasvim specifične potrebe konkretnih učenika te je pokrenuta inicijativa preispitivanja postojeće situacije kroz likovno stvaralaštvo. Projekt je utemeljen na principima a/r/tografije, istraživačkom procesu koji povezuje teoriju i praksu, pristupajući fenomenu umjetnosti kao kompleksnom, multisenzornom iskustvu stvaralaštva. Proces osmišljavanja vizualnih materijala za djecu s teškoćama smješten je u središte interdisciplinarnih metoda učenja, a oblikovanje je balansiralo između istraživanja rada u različitim materijalima, eksperimentiranja s tehnikama i načinima likovnog oblikovanja, razmatrajući mogućnosti socijalne komunikacije, društvenih aspekata umjetnosti i angažmana. Temeljen na principima inkluzivnog obrazovanja i istraživanja putem umjetnosti, projekt je podrazumijevao dinamičku suradnju vrlo heterogene grupe ljudi ; okupio je djecu sa različitim rasponom teškoća u razvoju, njihove roditelje, terapeute i studente primarnog obrazovanja, osnažujući osjećaj zajednice i promišljajući različite mogućnosti prostora učenja. Temeljni cilj projekta je bio senzibiliziranje studenata primarnog obrazovanja za raspon specifičnih posebnih potreba učenika s teškoćama u razvoju, povezivanje i suradnja različitih sudionika odgojno obrazovnog procesa i jednako tako ukazivanje na izuzetno važnu ulogu umjetnosti kao intermedijskog iskustva stvaralaštva, osnažujući njezinu ulogu u edukacijskim procesima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti