Pregled bibliografske jedinice broj: 1090192
Jaspersova ideja sveučilišta. Pitanje izvora i cjelovitosti odgojno-obrazovnog procesa kao odgovornosti za sadašnjost
Jaspersova ideja sveučilišta. Pitanje izvora i cjelovitosti odgojno-obrazovnog procesa kao odgovornosti za sadašnjost // PAIDEIA. Odgovornost za sadašnjost / Senković, Željko (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 16-17 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1090192 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jaspersova ideja sveučilišta. Pitanje izvora i
cjelovitosti odgojno-obrazovnog procesa kao
odgovornosti za sadašnjost
(Jaspers' Idea of the University. The Question
of the Origin and Wholeness of the Educational
Process as the Responsibility for the Present)
Autori
Sekulić, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
PAIDEIA. Odgovornost za sadašnjost
/ Senković, Željko - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 16-17
ISBN
978-953-314-136-7
Skup
PAIDEIA – Odgovornost za sadašnjost
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 21.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Jaspers ; sveučilište ; obrazovanje ; cjelovitost
(Jaspers ; university ; education ; wholeness)
Sažetak
Određenje sveučilišta kod Jaspersa zasniva se na temeljnoj čovjekovoj odrednici: želji za znanjem, odnosno neograničenoj i bezuvjetnoj potrazi za uvidom u istinu. Sveučilište je prema tome zajednica znanstvenikā (profesorā) i studenata koji za zadatak imaju neumornu potragu za istinom. U tome je pothvatu, kao nužnim uvjetom svoje autonomije, ono vođeno idejom slobode – akademske slobode. U tom smislu Jaspers sveučilište razumije kao posebnu vrstu škole koju nije moguće svesti samo na jednosmjerno (i, iz studentske perspektive, pasivno) podučavanje, već u njoj studenti iz slobode za učenjem aktivno sudjeluju u istraživanju, time zadobivajući trajnu intelektualnu disciplinu i cjelovito obrazovanje, odnosno kreativno i kulturno obrazovanje kao obrazovanje cjeline osobnosti. Kao neposredni i cilj najbliži ideji sveučilišta ispostavlja se težnja prema cjelovitom pristupu znanju i otkrivanje onoga što od čovjeka posredstvom znanja postaje. Odnos suvremenosti prema takvom idealistički postavljenom sveučilištu pitanje je koje zaokuplja ovo izlaganje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija