Pregled bibliografske jedinice broj: 1090140
Poučavanje o holokaustu
Poučavanje o holokaustu // Zagovor jezika hrvatskoga. Časopis za učitelje hrvatskoga jezika, 2 (2014), 2; 9-15 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1090140 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poučavanje o holokaustu
(Teaching about the Holocaust)
Autori
Jug, Kristina
Izvornik
Zagovor jezika hrvatskoga. Časopis za učitelje hrvatskoga jezika (1848-8382) 2
(2014), 2;
9-15
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
holokaust, građanski odgoj, Primo Levi, poezija, umjetnost
(The Holocaust, civic education, Primo Levi, poetry, art)
Sažetak
Rad pokazuje kako je tema holokausta izazovna i dobra za uvođenje građanskoga odgoja u nastavu, a može se veoma uspješno podučavati kroz umjetnost. Rad pokazuje primjer dobre prakse u nastavi Hrvatskoga jezika i pokazuje kako učenicima govoriti o stradavanju i genocidu, a istovremeno ih potaknuti na razmišljanje o snošljivosti i poštovanju ljudskih prava. Rad obrađuje nastavnu jedinicu „Poezija u holokaustu“, za koju je ideja nastala tijekom edukacije u Edukativnom centru Yad Vashem u Jeruzalemu. Obrada navedene teme moguća je ili u obliku projekta ili pak u obliku integriranoga školskog dana. Predočavaju se građanske kompetencije, obrazovne, odgojne i funkcionalne zadaće koje učenik mora ostvariti. U središtu obrade riječ je o umjetnosti i ljudskoj potrebi za umjetnošću. Učenici čitaju i analiziraju poeziju talijanskoga književnika Prima Levija (1919.-1987.) i kroz analizu poezije govori se o ljudskim pravima te o narušavanju istih pod utjecajem nedemokratskih režima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Povijest, Književnost, Kroatologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)