Pregled bibliografske jedinice broj: 1090134
Funkcionalna pismenost odraslih
Funkcionalna pismenost odraslih, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1090134 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Funkcionalna pismenost odraslih
(Functional iteracy of adults)
Autori
Valetić, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.09
Godina
2020
Stranica
35
Mentor
Rajić, Višnja
Neposredni voditelj
Rajić, Višnja
Ključne riječi
odgoj, obrazovanje, funkcionalna pismenost, pismenosti, odrasli
(upbringing, education, functional literacy, literacy ; adults)
Sažetak
Kroz povijest se mijenjalo shvaćanje i uloga pismenosti. Prije je bilo dovoljno znati čitati i pisati, a danas je ta potreba daleko šira, a time i definicija pismenosti. Pojedinac mora savladati različite pismenosti kako bi se snašao u globalnom svijetu. Tehnologija napreduje nevjerojatnom brzinom, a tako se mijenjaju i kompetencije u pismenosti. Problem funkcionalne nepismenosti uočava se i u razvijenim i u nerazvijenim zemljama, a nivo formalnog obrazovanja najčešće ne daje pouzdanu sliku stanja funkcionalne pismenosti neke populacije. U radu je odreĎen pojam pismenosti, opisana je funkcionalna pismenost i odreĎena su njena područja, te je ukratko prikazano stanje funkcionalne pismenosti u Hrvatskoj. U Hrvatskoj postoji potreba za provoĎenjem istraţivanja funkcionalne pismenosti prema metodologiji koja se koristi u svjetskim istraţivanjima. Rezultati takvog istraţivanja bi omogućili stvaranje obrazovnih politika, strategija i kurikula. Rezultati drugih istraţivanja upućuju da osnovno obrazovanje u Hrvatskoj ne brine dovoljno o funkcionalnoj pismenosti. Neki uzročnici su neadekvatna struktura i sadrţaji osnovnog obrazovanja te neadekvatni uvjeti rada osnovnih škola
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija