Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1090116

Pedagoška utemeljenost NTC sustava


Radibratović, Tina
Pedagoška utemeljenost NTC sustava, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1090116 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pedagoška utemeljenost NTC sustava
(Pedagogical fundation of TTC system)

Autori
Radibratović, Tina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
20.09

Godina
2019

Stranica
45

Mentor
Rajić, Višnja

Neposredni voditelj
Rajić, Višnja

Ključne riječi
NTC sustav, reformske pedagogije, neuroznanost, neurodidaktika, pedagoška načela
(NTC system, reform pedagogy, neuroscience, neurodidactics, pedagogical principles)

Sažetak
Zbog novih tehnologija skeniranja koje su olakšale istraživanje mozga, u posljednjih trideset godina dolazi se do različitih spoznaja u području neuroznanosti. Posljedica navedenog je povećanje zanimanja za analiziranjem učenja i poučavanja na osnovi tih spoznaja te tako nastaje neurodidaktika. Na temelju otkrića u neuroznanosti i kognitivne psihologije dr. Ranko Rajović osniva NTC sustav učenja (NTC je skraćenica od „Nikola Tesla centar“). Kroz takav sustav učenja stimulira se djecu da maksimalno iskoriste svoj biološki potencijal, a poticanje se odvija kroz igru. Međutim, postavlja se pitanje je li nastava temeljena na mozgu uistinu novi model u didaktici ili nam je taj pristup već znan kroz pokret reformske pedagogije? Pokret reformske pedagogije javio se krajem 19. stoljeća i početkom 20. stoljeća u Americi i Europi. Reformske pedagogije potiču otvorenije i humanije obrazovanje koje bi osposobilo učenike za budući zanat, poštujući slobodu prirodnog razvoja i dječji interes. Učenici u školama imaju priliku doživjeti zanesenost te su motivirana doživljavanjem iznimnih iskustava. Komparativnom analizom uspoređuju se pedagoška načela NTC sustava s pedagoškim načelima poznatih predstavnika reformske pedagogije Marie Montessori, Johna Deweyja, Celestina Freineta, Rudolfa Steinera i Petera Petersena. Analiziraju se specifičnosti poznatih pedagogija i NTC programa, a to uključuje i detaljnu razradu prema četiri značajna elementa: glavnim obilježjima, ulozi roditelja i učitelja, značaju igre i kretanja te pogledu na razvoj djeteta. Iako se čini kao da je riječ o posve različitim pedagoškim modelima, temeljitim analiziranjem dolazi se do zaključka da NTC sustav, iako svoje temelje gradi na neuroznanosti, počiva na pedagoškim načelima reformskih pedagogija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Višnja Rajić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Radibratović, Tina
Pedagoška utemeljenost NTC sustava, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Radibratović, T. (2019) 'Pedagoška utemeljenost NTC sustava', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Radibratovi\'{c}, Tina}, year = {2019}, pages = {45}, keywords = {NTC sustav, reformske pedagogije, neuroznanost, neurodidaktika, pedago\v{s}ka na\v{c}ela}, title = {Pedago\v{s}ka utemeljenost NTC sustava}, keyword = {NTC sustav, reformske pedagogije, neuroznanost, neurodidaktika, pedago\v{s}ka na\v{c}ela}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Radibratovi\'{c}, Tina}, year = {2019}, pages = {45}, keywords = {NTC system, reform pedagogy, neuroscience, neurodidactics, pedagogical principles}, title = {Pedagogical fundation of TTC system}, keyword = {NTC system, reform pedagogy, neuroscience, neurodidactics, pedagogical principles}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font