Pregled bibliografske jedinice broj: 109007
Uloga škole u skrbi o djeci i mladima, svjedocima rata
Uloga škole u skrbi o djeci i mladima, svjedocima rata // Dijete i društvo, 4 (2002), 1-2; 103-123 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, pregledni)
CROSBI ID: 109007 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga škole u skrbi o djeci i mladima, svjedocima rata
(The role of school in the care of children and youth - the witnesses of war)
Autori
Vizek-Vidović, Vlasta
Izvornik
Dijete i društvo (1332-3210) 4
(2002), 1-2;
103-123
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, pregledni
Sažetak
Školski sustav, iako i sam pogođen ratnim zbivanjima, od samog je početka rata pokazao osjetljivost za teškoće djece - ratnih stradalnika, nastojeći osigurati obrazovni kontinuitet u ratnim i prograničkim uvjetima, prilagođujući nastavu i rad s djecom njihovim potrebama. Uz odgovarajuću materijalnu potporu, temeljna pretpostavka za djelotvoran pristup djeci pogođenoj ratnim stradanjima bila je odgovarajuća edukacija nastavnika i školskih suradnika. Ključnu ulogu u osmišljavavnju i provedbi ovih programam odigrale su nevladine organizacije koje su, okupljajući domaće i strane stručnjake, osmislile i provele edukaciju nastavnika i stručnih suradnika u školama u ratom pogođenom područjima. Temeljna polazišta ovih programa bili su psihološki modeli traumatskog stresa koji socijalnu podršku prepoznaju kao ključnu medijatornu varijablu u ublažavanju posljedica traumatizacije. U okviru ovog pristupa analiziran je konstrukt socijalne podrške, njegove dimenzije, funkcije i mehanizmi djelovanja. Uz interakcijski model koji objašnjava dinamiku traume i oporavka na individualnoj razini, predstavljen je i ekološki model socijalne podrške u zajednici. Opisani su i neki izvorni programi utemeljeni na ovim modelima čije su evaluacije pokazale povoljen učinke u procesnom smislu, te na razini kratkoročnih i dugoročnih ishoda. U drugom dijelu članka pokušalo se odgovoriti na pitanje koliko su se ovi programi, koji su se provodili tijekom rata, dosita saživjeli sa svakodnevnom školskom praksom. Na kraju su ponuđene preporuke za unapređivanje sustava socijalne podrške školskoj djeci i mladima uz naglašavanje važnosti uspostave odgovarajuće infrastrukture u školama i provedbe preventivnih mjera podrške.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA