Pregled bibliografske jedinice broj: 1089562
Podučavanje o toplinskom rastezanju: istraživanje efikasnosti pristupa koji uključuje kognitivno premošćivanje
Podučavanje o toplinskom rastezanju: istraživanje efikasnosti pristupa koji uključuje kognitivno premošćivanje // 14. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Zadar, Hrvatska, 2019. str. 19-20 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1089562 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podučavanje o toplinskom rastezanju: istraživanje
efikasnosti pristupa koji uključuje kognitivno
premošćivanje
(Teaching about thermal expansion: investigating the
effectiveness of a cognitive bridging approach)
Autori
Andrej Vidak
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
14. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 23.04.2019. - 25.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Podučavanje o toplinskom rastezanju, kognitivno premošćivanje, analogije, rasuđivanje o ekstremnom slučaju
(Thermal expansion teaching, cognitive bridging, analogies, extreme case reasoning)
Sažetak
Poznato je da mnogi studenti imaju poteškoće s točnim predviđanjem utjecaja toplinskog rastezanja na izgled metalne ploče s kružnom pukotinom. Razgovori s profesorima pokazuju da bi izvor te poteškoće mogao proizaći iz činjenice da se studentske interne vizualizacije kod toplinskog rastezanja proizvoljnog objekta često svode na vizualizaciju promjene samo uzduž jedne dimenzije. U ovom smo istraživanju otkrili kako se studentski mentalni modeli o jednodimenzionalnom rastezanju mogu proširiti u svrhu pokretanja mentalnih simulacija o rastezanju uzduž dvije dimenzije. Proveli smo predtest-posttest kvazi-eksperiment sa 100 studenata u kontrolnoj grupi i 95 studenata u eksperimentalnoj grupi. Studenti kontrolne grupe sudjelovali su u tradicionalnoj nastavi s naglaskom na formalne prikaze dok su studenti u eksperimentalnoj grupi vođeni analogijom između zagrijavanja ravnog metalnog štapa i kružnog metalnog štapa iste duljine, pri čemu je unutarnja struktura štapa predstavljena oprugama. Rezultati su pokazali da su studenti iz eksperimentalne grupe bili značajno uspješniji u predviđanju učinaka toplinskog rastezanja, posebno u kontekstu objekata s rupama. Zaključak našeg istraživanja je da se analogije i rasuđivanje o ekstremnom slučaja može učinkovito koristiti za pomoć studentima kako bi pravilno primijenili svoje mentalne modele o jednodimenzionalnom rastezanju na situacije koje zahtijevaju rasuđivanje o rastezanju uzduž dvije dimenzije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije, Zagreb
Profili:
Andrej Vidak
(autor)