Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1089562

Podučavanje o toplinskom rastezanju: istraživanje efikasnosti pristupa koji uključuje kognitivno premošćivanje


Andrej Vidak
Podučavanje o toplinskom rastezanju: istraživanje efikasnosti pristupa koji uključuje kognitivno premošćivanje // 14. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Zadar, Hrvatska, 2019. str. 19-20 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1089562 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Podučavanje o toplinskom rastezanju: istraživanje efikasnosti pristupa koji uključuje kognitivno premošćivanje
(Teaching about thermal expansion: investigating the effectiveness of a cognitive bridging approach)

Autori
Andrej Vidak

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Skup
14. hrvatski simpozij o nastavi fizike

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 23.04.2019. - 25.04.2019

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Podučavanje o toplinskom rastezanju, kognitivno premošćivanje, analogije, rasuđivanje o ekstremnom slučaju
(Thermal expansion teaching, cognitive bridging, analogies, extreme case reasoning)

Sažetak
Poznato je da mnogi studenti imaju poteškoće s točnim predviđanjem utjecaja toplinskog rastezanja na izgled metalne ploče s kružnom pukotinom. Razgovori s profesorima pokazuju da bi izvor te poteškoće mogao proizaći iz činjenice da se studentske interne vizualizacije kod toplinskog rastezanja proizvoljnog objekta često svode na vizualizaciju promjene samo uzduž jedne dimenzije. U ovom smo istraživanju otkrili kako se studentski mentalni modeli o jednodimenzionalnom rastezanju mogu proširiti u svrhu pokretanja mentalnih simulacija o rastezanju uzduž dvije dimenzije. Proveli smo predtest-posttest kvazi-eksperiment sa 100 studenata u kontrolnoj grupi i 95 studenata u eksperimentalnoj grupi. Studenti kontrolne grupe sudjelovali su u tradicionalnoj nastavi s naglaskom na formalne prikaze dok su studenti u eksperimentalnoj grupi vođeni analogijom između zagrijavanja ravnog metalnog štapa i kružnog metalnog štapa iste duljine, pri čemu je unutarnja struktura štapa predstavljena oprugama. Rezultati su pokazali da su studenti iz eksperimentalne grupe bili značajno uspješniji u predviđanju učinaka toplinskog rastezanja, posebno u kontekstu objekata s rupama. Zaključak našeg istraživanja je da se analogije i rasuđivanje o ekstremnom slučaja može učinkovito koristiti za pomoć studentima kako bi pravilno primijenili svoje mentalne modele o jednodimenzionalnom rastezanju na situacije koje zahtijevaju rasuđivanje o rastezanju uzduž dvije dimenzije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije, Zagreb

Profili:

Avatar Url Andrej Vidak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Andrej Vidak
Podučavanje o toplinskom rastezanju: istraživanje efikasnosti pristupa koji uključuje kognitivno premošćivanje // 14. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Zadar, Hrvatska, 2019. str. 19-20 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Andrej Vidak (2019) Podučavanje o toplinskom rastezanju: istraživanje efikasnosti pristupa koji uključuje kognitivno premošćivanje. U: 14. hrvatski simpozij o nastavi fizike.
@article{article, year = {2019}, pages = {19-20}, keywords = {Podu\v{c}avanje o toplinskom rastezanju, kognitivno premo\v{s}\'{c}ivanje, analogije, rasu\djivanje o ekstremnom slu\v{c}aju}, title = {Podu\v{c}avanje o toplinskom rastezanju: istra\v{z}ivanje efikasnosti pristupa koji uklju\v{c}uje kognitivno premo\v{s}\'{c}ivanje}, keyword = {Podu\v{c}avanje o toplinskom rastezanju, kognitivno premo\v{s}\'{c}ivanje, analogije, rasu\djivanje o ekstremnom slu\v{c}aju}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, year = {2019}, pages = {19-20}, keywords = {Thermal expansion teaching, cognitive bridging, analogies, extreme case reasoning}, title = {Teaching about thermal expansion: investigating the effectiveness of a cognitive bridging approach}, keyword = {Thermal expansion teaching, cognitive bridging, analogies, extreme case reasoning}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font