Pregled bibliografske jedinice broj: 1089228
Usvajanje novog vokabulara iz konteksta
Usvajanje novog vokabulara iz konteksta // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 59 (2010), 2; 97-106 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1089228 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usvajanje novog vokabulara iz konteksta
(Learning new vocabulary from context)
Autori
Vodogaz, Ivana ; Jurišić Marijana
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (0037-654X) 59
(2010), 2;
97-106
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
kontekst ; vokabular ; strategija ; zaključivanje ; značenje ; nepoznate riječi
(context, vocabulary, strategy, guessing the meaning from context)
Sažetak
Namjera je ovog članka sagledati različite aspekte strategije učenja i usvajanja nepoznatih riječi iz konteksta, koju zovemo „strategijom zaključivanja“ značenja riječi.U članku se opisuje vrijednost i učinkovitost te strategije, kao i njezine prednosti u odnosu na druge metode usvajanja vokabulara. Navedeni su i razlozi zbog kojih neki teoretičari osporavaju pozitivne učinke upotrebe konteksta pri usvajanju ciljanih riječi. Pokušava se objasniti njezina opravdanost u poučavanju vokabulara. Pokazatelji potvrđuju da razina jezične kompetencije igra veoma veliku ulogu kod strategije zaključivanja, a da nedostatan vokabular može spriječiti učenike da stvore kontekst dovoljno velik da bi mogli zaključiti koje je značenje nepoznate riječi.U tekstu se govori i o značaju kontekstualnih znakova i informacijama koje nam oni daju o značenju neke nepoznate riječi. Opisani su različiti tipovi kontekstualnih znakova, te su navedeni primjeri za svaki tip.Članak završava zaključkom da strategija zaključivanja može dati dobre rezultate i pomoći u učenju novog vokabulara, no u nekim slučajevima ona može biti i zapreka uspješnom učenju.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Splitu,
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel za stručne studije