Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1089228

Usvajanje novog vokabulara iz konteksta


Vodogaz, Ivana; Jurišić Marijana
Usvajanje novog vokabulara iz konteksta // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 59 (2010), 2; 97-106 (domaća recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1089228 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Usvajanje novog vokabulara iz konteksta
(Learning new vocabulary from context)

Autori
Vodogaz, Ivana ; Jurišić Marijana

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (0037-654X) 59 (2010), 2; 97-106

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
kontekst ; vokabular ; strategija ; zaključivanje ; značenje ; nepoznate riječi
(context, vocabulary, strategy, guessing the meaning from context)

Sažetak
Namjera je ovog članka sagledati različite aspekte strategije učenja i usvajanja nepoznatih riječi iz konteksta, koju zovemo „strategijom zaključivanja“ značenja riječi.U članku se opisuje vrijednost i učinkovitost te strategije, kao i njezine prednosti u odnosu na druge metode usvajanja vokabulara. Navedeni su i razlozi zbog kojih neki teoretičari osporavaju pozitivne učinke upotrebe konteksta pri usvajanju ciljanih riječi. Pokušava se objasniti njezina opravdanost u poučavanju vokabulara. Pokazatelji potvrđuju da razina jezične kompetencije igra veoma veliku ulogu kod strategije zaključivanja, a da nedostatan vokabular može spriječiti učenike da stvore kontekst dovoljno velik da bi mogli zaključiti koje je značenje nepoznate riječi.U tekstu se govori i o značaju kontekstualnih znakova i informacijama koje nam oni daju o značenju neke nepoznate riječi. Opisani su različiti tipovi kontekstualnih znakova, te su navedeni primjeri za svaki tip.Članak završava zaključkom da strategija zaključivanja može dati dobre rezultate i pomoći u učenju novog vokabulara, no u nekim slučajevima ona može biti i zapreka uspješnom učenju.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Splitu,
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel za stručne studije

Profili:

Avatar Url Marijana Jurišić (autor)

Avatar Url Ivana Vodogaz (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vodogaz, Ivana; Jurišić Marijana
Usvajanje novog vokabulara iz konteksta // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 59 (2010), 2; 97-106 (domaća recenzija, članak, stručni)
Vodogaz, I. & Jurišić Marijana (2010) Usvajanje novog vokabulara iz konteksta. Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 59 (2), 97-106.
@article{article, author = {Vodogaz, Ivana}, year = {2010}, pages = {97-106}, keywords = {kontekst, vokabular, strategija, zaklju\v{c}ivanje, zna\v{c}enje, nepoznate rije\v{c}i}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedagogijsku teoriju i praksu}, volume = {59}, number = {2}, issn = {0037-654X}, title = {Usvajanje novog vokabulara iz konteksta}, keyword = {kontekst, vokabular, strategija, zaklju\v{c}ivanje, zna\v{c}enje, nepoznate rije\v{c}i} }
@article{article, author = {Vodogaz, Ivana}, year = {2010}, pages = {97-106}, keywords = {context, vocabulary, strategy, guessing the meaning from context}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedagogijsku teoriju i praksu}, volume = {59}, number = {2}, issn = {0037-654X}, title = {Learning new vocabulary from context}, keyword = {context, vocabulary, strategy, guessing the meaning from context} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font