Pregled bibliografske jedinice broj: 1089090
Utjecaj potresa na tračničku infrastrukturu
Utjecaj potresa na tračničku infrastrukturu // Dani Hrvatske komore inženjere građevinarstva 2020 - Zbornik sažetaka predavanja
Zagreb, Hrvatska, 2020. str. 46-46 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1089090 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj potresa na tračničku infrastrukturu
(Influence of earthquake on railway infrastructure)
Autori
Lakušić, Stjepan ; Vranešić, Katarina ; Haladin, Ivo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Dani Hrvatske komore inženjere građevinarstva 2020 - Zbornik sažetaka predavanja
/ - , 2020, 46-46
Skup
14. dani Hrvatske komore inženjera građevinarstva 2020
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 01.10.2020. - 02.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Potres, akceleracija tla, tračnička infrastruktura, iskliznuće vozila
(earthquake, soil acceleration, railway infrastructure, vehicle derailment)
Sažetak
Ovisno o intenzitetu potresa oštećenja kolosijeka bit će zabilježena na donjem, odnosno gornjem ustroju. Kod snažnih potresa javljaju se oštećenja donjeg ustroja zbog čega će vrlo velike degradacije pretrpjeti i svi elementi gornjeg ustroja. Znatno veća oštećenja nastaju na nasipima nego u usjecima. Iako kod slabih potresa kolosijek naizgled neće pretrpjeti nikakva oštećenja, treba provesti kontrolu gornjeg ustroja zbog potencijalnih promjena u geometriji kolosijeka i oštećenja elemenata gornjeg ustroja. Oštećenje zastorne prizme javlja se kod akceleracije tla od 6 m/s2, a bočni se otpor počinje smanjivati kod akceleracije 7.5 m/s2. Također, dolazi do pomicanja materijala zastorne prizme te smanjenja kontaktne sile zbog čega zastorna prizma postaje rastresita. U tračnicama mogu nastati velike uzdužne sile koje uzrokuju izvijanje i promjene u geometriji kolosijeka. Bez obzira na jačinu potresa pragovi neće pretrpjeti nikakva konstrukcijska oštećenja. Prema literaturi oštećenja na kontaktnoj mreži, signalno-sigurnosnim i telekomunikacijskim uređajima zabilježena su kod vrlo jakih potresa. Djelovanje potresa stvara opasnost od iskliznuća tračničkog vozila koje je u pokretu, a sigurnost vožnje definirana je omjerom bočne i vertikalne sile na kontaktu kotača i tračnice, pri čemu granična vrijednost ovog omjera prema TSI iznosi 0.8.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Geodetski fakultet, Zagreb