Pregled bibliografske jedinice broj: 1089000
Popularna pjesma-Autenticni nastavni materijal u podučavanju stranoga jezika
Popularna pjesma-Autenticni nastavni materijal u podučavanju stranoga jezika // Contemporary Issues in Economy and Technology (CIET 2014) / Plazibat, Bože ; Kosanović, Silvana (ur.).
Split: Sveučilišni odjel za stručne studije Sveučilišta u Splitu, 2014. str. 410-419 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1089000 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Popularna pjesma-Autenticni nastavni materijal u
podučavanju stranoga jezika
(Popular song-Authentic material in foreign
language teaching)
Autori
Krnić, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Contemporary Issues in Economy and Technology (CIET 2014)
/ Plazibat, Bože ; Kosanović, Silvana - Split : Sveučilišni odjel za stručne studije Sveučilišta u Splitu, 2014, 410-419
ISBN
978-953-7220-15-0
Skup
Contemporary Issues in Economy&Technology, publication in the Conference Proceedings DVD
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 19.06.2014. - 21.06.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Popularna pjesma, materijal, kriteriji, obrada.
(Popular song, material, criteria, methodical treatment.)
Sažetak
Na samome početku članka ukratko se predstavlja termin popularne pjesme (kancone) kojoj u skupini auditivnih nastavnih sredstava pripada jedinstveno mjesto. Članak razmatra didaktičku ulogu kancone u nastavi talijanskoga jezika, no naglašena je mogućnost jednake primjene ovog didaktičkog materijala i u nastavi drugih stranih jezika. Zatim se navode kriteriji o kojima je nužno voditi računa pri njezinome pravilnom odabiru u nastavi stranoga jezika. Potom se ističe važnost uvodnog dijela sata u kojem se učenici, snabdjeveni relevantnim podacima o odabranoj pjesmi, oslobađaju treme, nelagode i straha od novog, u nastavi ne tako često prisutnog medija, čime se stvara opuštena, za rad ugodna atmosfera. Nadalje, sistematično se nižu brojne aktivnosti koje se provode nakon stjecanja globalne orijentacije, a čiji cilj je tekst pjesme učenicima približiti u potpunosti. U nastavku se ističe mogućnost rada na gramatičkim strukturama preuzetim iz teksta koje postaju okosnicom pri izradi raznovrsnih vježbi pogodnih za učvršćivanje gramatičke kompetencije. Ono što zatim slijedi jest čitava lepeza dobro osmišljenih nastavnih aktivnosti koje imaju za cilj upoznati učenike s neiscrpnim leksičkim mogućnostima talijanskoga jezika te doprinijeti sistematskom proširivanju vokabulara. Vježbe koje se potom predstavljaju streme učvršćivanju govorne kompetencije učenika što podrazumijeva aktivno vladanje fonetsko-fonološkom komponentom jezika ; njegovim izgovorom, ritmom i intonacijom. Nadalje, naglašava se važnost pjesme u osviješćivanju značajki vlastite kulturološke stvarnosti te prihvaćanju različitosti one strane što za posljedicu ima učvršćivanje jako bitne, no u nastavi često zanemarivane kulturološke kompetencije učenika. Povezivanjem odabrane pjesme s tematski bliskim novinskim i/ili književnim tekstom otvaraju se višestruke mogućnosti rada na svima četirima jezičnim vještinama. Naposljetku, iznose se primjeri rada na ovome autentičnom nastavnom materijala u ponešto drukčijem, lepršavom aranžmanu. Ovaj nastavni trenutak na poseban način budi intelektualnu znatiželju što uvelike pospješuje proces učenja. Na kraju članka smjestili su se razlozi koji opravdavaju didaktičku primjenu popularne pjesme u nastavi te poziv svim nastavnicima stranoga jezika na njegovanje glazbene tradicije zemlje čiji jezik podučavaju i u nastavnim okvirima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Splitu,
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel za stručne studije
Profili:
Katarina Krnić
(autor)