Pregled bibliografske jedinice broj: 1088917
Govorno-motoričke sposobnosti djece s kašnjenjem u jezično-govornom razvoju
Govorno-motoričke sposobnosti djece s kašnjenjem u jezično-govornom razvoju // Klinička psihologija, 13 (2020), 1-2; 35-46 doi:10.21465/2020-KP-1-2-0003 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1088917 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Govorno-motoričke sposobnosti djece s kašnjenjem u jezično-govornom razvoju
(Oral-motor abilities of children with late speech and language emergence)
Autori
Knežević, Dora ; Blaži, Draženka ; Hostonski, Josipa
Izvornik
Klinička psihologija (1847-3172) 13
(2020), 1-2;
35-46
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kasni govornici ; kašnjenje u jezično-govornom razvoju ; govorno-oralno-motoričke sposobnosti ; jezične teškoće ; dječja govorna apraksija
(late talkers ; late speech and language emergence ; oral-motor abilities ; language impairment ; childhood apraxia of speech)
Sažetak
Djecu koja imaju ekspresivni rječnik manji od 50 riječi i/ili u dobi od 24 mjeseca još nisu dosegla fazu dvočlanih iskaza (Petinou, Constantinou i Kapsou, 2011) te kod koje uz kašnjenje u ekspresivnom i/ili receptivnom jeziku nisu prisutne kognitivne, neurološke, socio- emocionalne ili senzoričke teškoće nazivamo kasnim govornicima (late talkers) (Buschmann i sur., 2008). Literatura nam daje malo podataka o oralno-motoričkim sposobnostima kasnih govornika. Međutim, s obzirom na mogućnosti različitih ishoda i dijagnoza te zbog odabira što efikasnije terapije bilo bi dobro znati njihove karakteristike u području oralne motorike. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati oralno- motoričke sposobnosti djece (KD = 3 ; 07-8 ; 11) kod koje je postojalo kašnjenje u jezično-govornom razvoju u dobi od 2 godine, usporediti ih s oralno-motoričkim sposobnostima djece tipičnog jezično-govornog razvoja te ispitati postoji li povezanost između rezultata na oralno-motoričkoj izvedbi i ostalim mjerama ekspresivnog i receptivnog jezika. Djeca s inicijalnom dijagnozom “kašnjenje u jezično-govornom razvoju” postižu statistički slabije rezultate od kontrolne skupine na oralno-motoričkim mjerama, a oralno-motoričke mjere pozitivno koreliraju s ekspresivnim jezičnim mjerama. Ovo istraživanje pokazuje važnost uključivanja i oralno-motoričkih mjera uz jezične mjere u procjenu kako bismo dobili širu sliku sposobnosti djece te što preciznije definirali odstupanja i sukladno tome odabrali odgovarajući terapijski pristup.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb