Pregled bibliografske jedinice broj: 1088880
Primjena hrvatskog znakovnog jezika u nastavi Hrvatskoga jezika s gluhom i nagluhom djecom – aktualno stanje i izazovi
Primjena hrvatskog znakovnog jezika u nastavi Hrvatskoga jezika s gluhom i nagluhom djecom – aktualno stanje i izazovi // Odgojno-obrazovne teme, 5 (2020), 5; 65-81 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1088880 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena hrvatskog znakovnog jezika u nastavi
Hrvatskoga jezika s gluhom i
nagluhom djecom – aktualno stanje i izazovi
(Croatian Sign Language as a tool in Croatian
language teaching in schools with deaf and hard
of hearing pupils – current situation and
challenges)
Autori
Kavčić, Dorijana
Izvornik
Odgojno-obrazovne teme (2623-7911) 5
(2020), 5;
65-81
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
hrvatski znakovni jezik, nastava Hrvatskoga jezika, gluha i nagluha djeca
(Croatian Sign Language, classes of Croatian language, deaf and hard of hearing pupils)
Sažetak
Dosadašnja istraživanja ovladanosti hrvatskim govornim jezikom gluhih i nagluhih osoba pokazuju nisku razinu jezičnoga znanja i značajnu razliku u odnosu na njihove čujuće vršnjake. Jačanjem svijesti o znakovnom jeziku raste i svijest da je nužno prihvatiti ga kao materinski jezik zajednice Gluhih, kao platformu kroz koju se govoreni jezik uči kao ini jezik. Od prvog istraživanja u Hrvatskoj 1983. godine isticala se potreba za adekvatnijim pristupom djeci oštećena sluha, stoga je ovim istraživanjem promatrana nastava Hrvatskoga jezika u osnovnoškolskim ustanovama s gluhim i nagluhim učenicima. Promatrane su tri obrazovne ustanove s obzirom na to koriste li hrvatski znakovni jezik u nastavi ili ne te se pokušalo utvrditi radi li se o prijenosu informacije koji je problematičan ili o samoj metodici nastave koja nije odgovarajuća za zajednicu Gluhih. Provedeno je kvalitativno istraživanje metodom opažanja s ciljem opisa stanja. Uključuje prisustvo na nastavi sata Hrvatskoga jezika šestog i osmog razreda, promatranje i intervju s nastavnikom. Promatrani komunikacijski kanal prilagođen je gluhim učenicima i utječe na praćenje nastave te savladavanje gradiva, no prilagođenost metodike nastave nije problematizirana ni u jednoj od promatranih ustanova i zaključak je ovog istraživanja da je to faktor koji igra glavnu ulogu u općem slabom ovladavanju hrvatskim jezikom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)