Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1088880

Primjena hrvatskog znakovnog jezika u nastavi Hrvatskoga jezika s gluhom i nagluhom djecom – aktualno stanje i izazovi


Kavčić, Dorijana
Primjena hrvatskog znakovnog jezika u nastavi Hrvatskoga jezika s gluhom i nagluhom djecom – aktualno stanje i izazovi // Odgojno-obrazovne teme, 5 (2020), 5; 65-81 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1088880 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjena hrvatskog znakovnog jezika u nastavi Hrvatskoga jezika s gluhom i nagluhom djecom – aktualno stanje i izazovi
(Croatian Sign Language as a tool in Croatian language teaching in schools with deaf and hard of hearing pupils – current situation and challenges)

Autori
Kavčić, Dorijana

Izvornik
Odgojno-obrazovne teme (2623-7911) 5 (2020), 5; 65-81

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
hrvatski znakovni jezik, nastava Hrvatskoga jezika, gluha i nagluha djeca
(Croatian Sign Language, classes of Croatian language, deaf and hard of hearing pupils)

Sažetak
Dosadašnja istraživanja ovladanosti hrvatskim govornim jezikom gluhih i nagluhih osoba pokazuju nisku razinu jezičnoga znanja i značajnu razliku u odnosu na njihove čujuće vršnjake. Jačanjem svijesti o znakovnom jeziku raste i svijest da je nužno prihvatiti ga kao materinski jezik zajednice Gluhih, kao platformu kroz koju se govoreni jezik uči kao ini jezik. Od prvog istraživanja u Hrvatskoj 1983. godine isticala se potreba za adekvatnijim pristupom djeci oštećena sluha, stoga je ovim istraživanjem promatrana nastava Hrvatskoga jezika u osnovnoškolskim ustanovama s gluhim i nagluhim učenicima. Promatrane su tri obrazovne ustanove s obzirom na to koriste li hrvatski znakovni jezik u nastavi ili ne te se pokušalo utvrditi radi li se o prijenosu informacije koji je problematičan ili o samoj metodici nastave koja nije odgovarajuća za zajednicu Gluhih. Provedeno je kvalitativno istraživanje metodom opažanja s ciljem opisa stanja. Uključuje prisustvo na nastavi sata Hrvatskoga jezika šestog i osmog razreda, promatranje i intervju s nastavnikom. Promatrani komunikacijski kanal prilagođen je gluhim učenicima i utječe na praćenje nastave te savladavanje gradiva, no prilagođenost metodike nastave nije problematizirana ni u jednoj od promatranih ustanova i zaključak je ovog istraživanja da je to faktor koji igra glavnu ulogu u općem slabom ovladavanju hrvatskim jezikom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Dorijana Kavčić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.ufri.uniri.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Kavčić, Dorijana
Primjena hrvatskog znakovnog jezika u nastavi Hrvatskoga jezika s gluhom i nagluhom djecom – aktualno stanje i izazovi // Odgojno-obrazovne teme, 5 (2020), 5; 65-81 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Kavčić, D. (2020) Primjena hrvatskog znakovnog jezika u nastavi Hrvatskoga jezika s gluhom i nagluhom djecom – aktualno stanje i izazovi. Odgojno-obrazovne teme, 5 (5), 65-81.
@article{article, author = {Kav\v{c}i\'{c}, Dorijana}, year = {2020}, pages = {65-81}, keywords = {hrvatski znakovni jezik, nastava Hrvatskoga jezika, gluha i nagluha djeca}, journal = {Odgojno-obrazovne teme}, volume = {5}, number = {5}, issn = {2623-7911}, title = {Primjena hrvatskog znakovnog jezika u nastavi Hrvatskoga jezika s gluhom i nagluhom djecom – aktualno stanje i izazovi}, keyword = {hrvatski znakovni jezik, nastava Hrvatskoga jezika, gluha i nagluha djeca} }
@article{article, author = {Kav\v{c}i\'{c}, Dorijana}, year = {2020}, pages = {65-81}, keywords = {Croatian Sign Language, classes of Croatian language, deaf and hard of hearing pupils}, journal = {Odgojno-obrazovne teme}, volume = {5}, number = {5}, issn = {2623-7911}, title = {Croatian Sign Language as a tool in Croatian language teaching in schools with deaf and hard of hearing pupils – current situation and challenges}, keyword = {Croatian Sign Language, classes of Croatian language, deaf and hard of hearing pupils} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font