Pregled bibliografske jedinice broj: 1088667
UPORABA INFORMACIJSKO-KOMUNIKACIJSKIH TEHNOLOGIJA U ODGOJNO-OBRAZOVNOM RADU S GENERACIJOM Z
UPORABA INFORMACIJSKO-KOMUNIKACIJSKIH TEHNOLOGIJA U ODGOJNO-OBRAZOVNOM RADU S GENERACIJOM Z // Odgojno-obrazovne teme, 5 (2020), 3; 41-64 (recenziran, članak, ostalo)
CROSBI ID: 1088667 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UPORABA INFORMACIJSKO-KOMUNIKACIJSKIH TEHNOLOGIJA
U ODGOJNO-OBRAZOVNOM RADU S GENERACIJOM Z
(The Use of Information and Communication
Technology
in Education of Generation Z)
Autori
Rončević, Martina: Vrcelj, Sofija
Izvornik
Odgojno-obrazovne teme (2623-7911) 5
(2020), 3;
41-64
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
generacija Z ; informacijsko-komunikacijska tehnologija ; kvantitativno istraživanje ; obrazovni izazov ; odgojno-obrazovni rad
(educational challenge ; generation Z ; information – communication technology ; quantitative research ; teaching and learning process)
Sažetak
Cilj je istraživanja bio ispitati kako nastavnici procjenjuju vlastita iskustva uporabe informacijsko komunikacijskih tehnologija u odgojno-obrazovnom radu s generacijom Z. U fokusu je rada bio odnos nastavnika prema novoj generaciji, odnosno generaciji Z. Radi se o generaciji čiji je život obilježila svakodnevna uporaba tehnologije te spretnost u uporabi informacijsko-komunikacijskih tehnologija s obzirom na prijašnje generacije, čime je generacija Z postala izazov obrazovnim stručnjacima. Provedeno je kvantitativno istraživanje u kojem je sudjelovalo 60 nastavnika osnovnih škola s područja Primorsko- goranske županije. Rezultati istraživanja pokazali su da se nastavnici svakodnevno, bez većih poteškoća, koriste tehnologijom te smatraju da se uporabom informacijskokomunikacijske tehnologije potiče učenike na timski rad i izražavanje kreativnosti, a da se pritom ne smanjuje koncentracija učenika na nastavni sadržaj. Utvrđeno je i da škole nisu tehnološki opremljene i prilagođene novim generacijama, a stariji se nastavnici teže prilagođavaju novim tehnologijama (M = 4, 09 ; s = 0, 981) i novim generacijama učenika (M = 4, 20 ; s = 0, 447) u odnosu na mlađe nastavnike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija