Pregled bibliografske jedinice broj: 1088541
Kako socijalni radnici doživljavaju sebe kao stručnjake?: Analiza diskursa socijalnih radnika u Centrima za socijalnu skrb
Kako socijalni radnici doživljavaju sebe kao stručnjake?: Analiza diskursa socijalnih radnika u Centrima za socijalnu skrb // 10. Konferencija socijalnih radnika: Drugi i drugačiji
Zagreb: Hrvatska udruga socijalnih radnika, 2019. str. 11-12 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1088541 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako socijalni radnici doživljavaju sebe kao
stručnjake?:
Analiza diskursa socijalnih radnika u Centrima
za socijalnu skrb
(How do social workers perceive themselves as
experts ?:
Analysis of the discourse of social workers in
the Centers for Social Care)
Autori
Opačić, Ana ; Podobnik, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
10. Konferencija socijalnih radnika: Drugi i drugačiji
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.10.2019. - 11.10.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
socijalni radnici ; fokusne grupe ; analiza diskursa ; profesionalni identitet
(social workers ; focus groups ; discourse analysis ; professional identity)
Sažetak
Profesionalna zajednica socijalnog rada u Hrvatskoj, ali i u mnogim državama svijeta, suglasna je da biti socijalni radnik u današnjem vremenu nije nimalo jednostavno. U aktualnoj literaturi često nailazimo na sintagmu kako je socijalni rad profesija ˝pod pritiskom˝, a izvori pritiska su mnogobrojni. Profesija se nalazi između zakonodavca i korisnika te neprestano treba pregovarati svoju društvenu ulogu. Nadalje, mediji i opća javnost često puta imaju svoja očekivanja od profesije olako donoseći zaključke o propustima socijalnih radnika. Socijalni radnici su i pod pritiskom nedostataka društvenih resursa uz stalnu prijetnju kako se socijalni troškovi moraju smanjivati. U navedenim okolnostima socijalni radnici trebaju stalno tražiti načine da pomire idealno i realno, željeno i moguće kako bi očuvali i vlastito mentalno zdravlje. Cilj ovog istraživanja je bio dobiti uvid kako socijalni radnici govore o sebi kao stručnjacima koristeći metodu analize diskursa. Istraživanje je provedeno u okviru projekta »Socijalni rad u Centrima za socijalnu skrb u Republici Hrvatskoj« metodom fokusnih grupa (n=10) u kojima su sudjelovala 74 socijalna radnika zaposlena u centrima za socijalnu skrb. U fokusnim grupama primarno su se istraživale kompetencije potrebne za socijalni rad u CZSS, no sam razgovor rezultirao je brojnim uvidima u to kako socijalni radnici doživljavaju sebe kao stručnjake. Preliminarni podaci ukazuju da socijalni radnici o sebi najčešće govore: kao onima koji stoje između korisnika i države ; kao stručnjacima s „nemogućom misijom“ da stvore maksimalne rezultate s minimalnim resursima ; kao stručnjacima pod pritiskom opravdavanja stručnih postupaka ; kao onima koji su bliski čovjeku ; kao multifunkcionalnim praktičarima i kao onima koji se stalno suočavaju s neskladom ulogekompetencija i odgovornosti. Važan aspekt doživljaja čini osjećaj nedovoljne valorizacije, nedostatak moći i iscrpljenost uslijed svakodnevnih stresnih situacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb