Pregled bibliografske jedinice broj: 1088463
FILOZOFIJSKO RAZUMIJEVANJE PROBLEMA ŽENSKE PODREĐENOSTI U MISLI SIMONE DE BEAUVOIR
FILOZOFIJSKO RAZUMIJEVANJE PROBLEMA ŽENSKE PODREĐENOSTI U MISLI SIMONE DE BEAUVOIR, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1088463 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
FILOZOFIJSKO RAZUMIJEVANJE PROBLEMA ŽENSKE
PODREĐENOSTI U
MISLI SIMONE DE BEAUVOIR
(PHILOSOPHICAL UNDERSTANDING OF THE PROBLEM OF
FEMALE SUBORDINATION IN
THOUGHTS SIMONE DE BEAUVOIR)
Autori
Šmit, Danijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2020
Stranica
II+36
Mentor
Krznar, Tomislav
Ključne riječi
spol, rod, feminizam, filozofija, drugost, odgoj
(sex, gender, feminism, philosophy, otherness, care)
Sažetak
U ovom radu bit će riječi o filozofijskom razumijevanju ženske podređenosti u djelu Drugi spol Simone de Beauvoir. Prvi dio rada govori o Simone de Beauvoir, definira razliku između spola i roda, tumači značenje sterotipa i seksizma te feminizama i važnosti feminističkih pokreta jer se upravo autorica smatra njegovom pretečom i inspiracijom mnogih feministkinja. Nastavno na feminizam govorit će se o povijesnom presjeku ženske podređenosti uz rezime utjecajnih žena koje su obilježile našu prošlost. Kako je uopće došlo do podčinjenosti žena i mogu li one kroz feminizam odgovoriti na problematiku svog položaja? Glavni dio ovog rada problematizira termin drugosti u djelu Simone de Beauvoir te tumači važnost knjige Drugi spol koja se danas smatra jakim temeljem ujedinjenja čovjeka, bez podjele na žene i muškarce. Ovo kontraverzno filozofsko djelo imalo je ključnu ulogu u mijenjanju podređenog položaja žena u povijesti, a njegova feministička moć aktualna je i danas. Završni dio rada govori o prisutnosti rodne neravnopravnosti u odgoju i obitelji te poticanju iste u odgojno obrazovnim ustanovama. Temeljno pitanje koje se postavlja nastavno na navedenu problematiku je utjecaj kulturnih konstrukcija na „proizvodnju podređenosti“ sa naglaskom na odgoj. Rodna diskriminacija prisutna je i u institucijama ranog odgoja i obrazovanja i to je problem kojim bi se aktivno trebalo početi baviti kako bi se djeci prestala nametati iskrivljena slika rodnog identitet. Rodni stereotipi potenciraju predrasude koje negativno mogu utjecati na psihološke dobrobiti djece. Odgojitelji tu imaju značajnu odgovornost i važnu ulogu. Oni svojim modelom ponašanja te poticajnim okruženjem kod djece mogu stvoriti temeljne uvjete za razvoj zdravog razumijevanja ženskog i muškog roda te im pomoći da kreiraju svoj vlastiti rodni identitet.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija