Pregled bibliografske jedinice broj: 1088021
Pristup zavičajnoj nastavi na primjeru gradske lože u Labinu
Pristup zavičajnoj nastavi na primjeru gradske lože u Labinu // Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019 ; Zbornik radova simpozija Metodički pristupi odgoju i obrazovanju / Kolar Billege, Martina ; Letina, Alena (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 85-95 (poster, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1088021 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pristup zavičajnoj nastavi na primjeru gradske lože
u Labinu
(Approach to Homeland Teaching on the Example of the
City Loggia in Labin)
Autori
Tadić Komadina, Ljiljana ; Lazić Dea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019 ; Zbornik radova simpozija Metodički pristupi odgoju i obrazovanju
/ Kolar Billege, Martina ; Letina, Alena - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020, 85-95
ISBN
978-953-8115-79-0
Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
: Istarska županija ; kulturna baština ; osnovna škola ; razredna nastava
(classroom teaching ; cultural heritage ; elementary school ; Istrian County)
Sažetak
Slijedom utjecaja globalizacije i modernizacije te sve češćim iseljavanjem u inozemstvo, u društvu dolazi do slabljenja identifikacije sa zavičajem i tradicijskih običaja. Stoga je 2014. godine u Istarskoj županiji uvedena zavičajna nastava u predškolskim ustanovama, a primjer dobre prakse proširio se 2015. godine proširio na osnovne i srednje škole. Gradska loža u Labinu, zbog svoje iznimno dobro sačuvane arhivske građe, nudi mogućnost implementacije zavičajnih sadržaja u odgojno- obrazovni proces. U radu je prikazana provedba zavičajne nastave u razrednoj nastavi na primjeru gradske lože u Labinu. Glavni ciljevi ovoga rada jesu da se sadržaji zavičajne nastave na primjeru gradske lože u Labinu implementiraju u nastavne planove i programe, odnosno kurikule nižih razreda osnovnih škola na području Labinštine te da učenici putem iskustvenoga učenja i istraživačkih aktivnosti upoznaju, očuvaju i afirmiraju jednu od vrijednosti i osobitosti grada Labina. Najmlađe bi se učenike ovakvim projektom potaklo na suradničko istraživanje, otkrivanje i zaključivanje. Kod učenika bi se razvila znatiželja prema vlastitome gradu i kulturi te bi ih se potaklo na promišljanje i uspoređivanje s drugim kulturama čime se pridonosi razvoju kompetencije kulturne svijesti i izražavanja, a ujedno i razvijanju istraživačke radoznalosti, kreativnoga mišljenja, komunikacijskih vještina i povezivanja sadržaja učenja. Realizacijom projekta doprinijelo bi se ciljevima Istarske kulturne strategije za razdoblje 2014 – 2020. tako što bi se povećali interesi javnosti za kulturnu baštinu Istarske županije i grada Labina. Realizirala bi se i Strategija obrazovanja Istarske županije gdje je istaknuta važnost osiguravanja aktivne uloge djece u očuvanju vlastita nasljeđa i identiteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli